Påskeegg

Snart påskeferie!
Finnes det noe deiligere enn å vite at man har over en uke med fri foran seg? :-)
Jeg gleder meg til å lage god mat, pusse møbler, scrappe litt og fullføre diverse interiørprosjekter.

Påskepynt er ikke hva det en gang var, nå er det så mye fint man kan få tak i.
Tradisjonellt pynter man med gule kyllinger og farkerike fjær, men jeg liker at pynten er litt mer nøytral.
Siden jeg ikke har så mye påskepynt har jeg derfor laget litt.


Søte, små påskeegg er lett å lage.
Jeg kjøpte isoporegg på Panduro hobby. I tillegg trenger du decoupage (lakklim) og svamp.

Jeg brukte servietter, gamle noteark og ark fra gamle bøker som jeg har kjøpt på bruktmarked.
Alt kan egentlig brukes, bare ikke papiret er for tjukt.

Ta på et lag decoupage, legg på papiret (jeg river det i biter, det er lettere å legge på enn et stort ark) og ta et lag decoupage oppå der igjen. La tørke, og legg på et lag til med decoupage hvis behov.

Så er det bare å pynte med fjær, bånd og lignende.






Som nevnt blir det hjemmepåske på oss i år, men det gjør ingenting hvis været bare blir ok.
Jeg satser på strålende sol og mye vårfeeling.

Hva skal du i påskeferien?

God påske!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Så fine påskeegg du har laget :) Flinka :)
    Påsken i år blir tilbrakt hjemme. Skal bare slappe av og kose oss :)
    Ønsker deg og dine en fin påskeferie :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  2. Så utrolig lekre egg! Nå ble jeg virkelig inspirert til å sette igang med pynting

    Ønsker deg en god helg!

    Klem fra Lottemora

    SvarSlett
  3. Kjempefine påskeegg du har laget :)
    Her blir det også hjemmepåske så håper på fint vær. Har et prosjekt som skal gjøres ute på balkongen og det blir spennende,men er da avhengig av at været blir fiint:))
    Ha ei fin Palmehelg
    klem sissel

    SvarSlett
  4. Du er bare rå på å lage ting altså! Lekre var de! Her i gården går det i barnas barnehagepynt, herlige, rare kreaturer!
    Håper du får ei flott hjemmepåske!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  5. Oi de var skikkelig fine, kanskje jeg skal kjøpe med litt sånt å ha med på hytta i påska ;)
    Kos deg masse hele påska sammen med dine kjære ;))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!