Verdens beste knekkebrød

Onsdag allerede!?
Jeeeezes, her går tida fort, og tenkt at det snart er påske!
Dagene går fort når man har mye å gjøre, og det blir dessverre ikke så mye tid til blogging som jeg skulle ønske. Idag har jeg vært på et kurs i regi av Norsk journalistlag/ Frilansjournalistene, der vi skal lære å bli bedre forhandlere. Veldig nyttig!
Kurs i morgen også, fullt kjør med bildebehandling på fredag, også har jeg faktisk tenkt å (prøve å) ta ferie!

Jeg gleder meg til noen deilige fridager, hvor jeg forhåpentligvis skal få tid til masse kreative sysler som kan blogges:-)

I mellomtiden skal du her få oppskriften på verdens beste knekkebrød!
Jeg er egentlig ikke så veldig glad i det, men disse er supergode. Noe helt annet enn fabrikklaget. Dessuten er de enkle og sunne, så det finnes ingen grunn til å ikke prøve disse:-)

Oppskriften har jeg fått av min kjære kollega Kjersti, og den går sånn:

Du trenger:
* 1 dl linfrø
* 3,5 dl solsikkefrø
* 1 dl sesamfrø
* 2,3 dl kruskakli (helsekost)
* 2 ss fiberhusk (helsekost)
* 1/2 ts salt
* litt sukrin (helsekost, kan droppes.)
* 5 dl vann

Slik gjør du:
1. Rør alt sammen.
2. Fordel røren på to bakeplater, dekket med bakepapir. Smør blandingen utover med slikkepott, det skal bli så tynt som mulig.
3. Stek på 160 grader i ca 30-40 minutter.
4. Ta ut av ovnen og la hvile litt, skjær så opp i ruter med pizzaskjærer.
5. Nyt! Min favoritt er ost og appelsin:-)


*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Nam... Knekkebrødene ser kjempe god ut :) Har nett laget meg lavkarbo brød. Kjempe godt ! Det må du prøve.Fin blogg du har. Ligger meg til som følger. Ha en fin kveld. Klem Merete

    SvarSlett
  2. Kjemopefine bilder som alltid.
    Hjemmelagde knekkebrød er skikkelig godt ja.

    Skal sannelig bli godt med ferie nå etter et par hektiske uker

    Klem

    Lottemora

    SvarSlett
  3. Bare en liten opplysning: Kruskakli finner du i vanlige butikker, Jeanette, i hyllene for mel og bakervarer.

    SvarSlett
  4. Og forresten, en opplysning til: Du kan skjære opp i ruter før du steker.
    Da slipper du å glemme hele greia etterpå... :-)

    SvarSlett
  5. Så bra krusakli kan kjøpes i vanlig butikk! Det visste jeg ikke:-)
    Jeg syns faktisk det er lettere å skjære knekkebrødet i ruter etter at de er stekt, har forsøkt begge deler:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!