Årets påskeegg

Hva er vel påsken uten et egg fullt av godteri?:-)

Ved å bruke decoupageteknikk forandret jeg et helt vanlig, mindre vakkert påskeegg fra Nille, til noe jeg gjerne har liggende på stuebordet til pynt.
Jeg brukte gamle noteark jeg har funnet i en brukthandel, og penslet på 3-4 lag med decoupagelakk.
Deretter limte jeg på bånd og pynt.
Jeg har brukt vanlig lim, men også superlim på noen punkter, det holder litt bedre:-)

Jeg pyntet egget med perler, fjær, blomster og annet jeg hadde liggende.

Og egget er forært min kjære mann.

Mitt egg fikk jeg av min svigerinne i fjor, hun har brukt samme teknikken og brukt servietter.

Inni egget står det fine sitater og dikt.
(Hvis dette sitatet stemmer, er nok jeg den svakeste dama på jord, dessverre... )


Eggene er selvsagt fylt med alt det usunne man ikke burde spise, men nå er det påske, for søren, og da er det lov:-)

*-* Jeanete Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Så fine egg! Disse kan man godt ha på bordet ja. :)
    Og i påsken er det lov. ;) Hilsen hun som allerede har fortært 2 marsipan egg fra Anton Berg og en muffins i dag... ;)
    God påske!

    SvarSlett
  2. For noen vakre egg!! ,-))
    JA i påsken er alt lov ;-)
    Har allerede spist en god del... nesten så man er litt lei egentlig... men bare nesten ,-))
    Kos deg masse og nyyyt Påsken!!
    Klem klem Anki

    SvarSlett
  3. så fine egg!
    ikke så dumt å dekorere egne egg som man har liggende, og gjøre de til så vakre ting!
    kanskje det skulle prøves!
    fin dag til deg!
    klem ellemell

    SvarSlett
  4. Nydelige påskeegg!
    Selvsakt skal de fylles med masse godt!
    Ønsker deg og dine ei flott påske!
    Klem : )

    SvarSlett
  5. Helt nydelig egg du har laget!!! Så lurt med litt
    skrift inne i egget ;o))))
    Koselig med kommentarene fra deg inne hos meg ;o)))

    Påskeklem Elisabeth ;)

    SvarSlett
  6. Nydelige påskeegg du har laget!:)

    Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!