Påskebrønsj

I går inviterte jeg familien på påskebrønsj.
Jeg syns det er så deilig med brønsj, ikke lunsj som er for tidlig, ikke middag som blir for sent. Men brønsj.

Jeg pyntet bordet med skåler med påskeegg oppi.

Jeg laget et lite "rede" av papirhyssing. (Panduro)

Så pyntet jeg med tulipaner i små vaser i forskjellige størrelser. Det meste kan brukes:-)






Jeg bakte rundstykker, noe jeg ikke har spesiellt mye erfaring med. Men disse ble kjempegode og oppskriften finner du HER.


Jeg laget også hjemmelaget appelsinmarmelade. Den ble ganske god syns jeg, men dæven så mye sukker som er i oppskriftene jeg fant! Det kommer helt sikkert an på hvor sure appelsinene er også, men jeg halverte sukkermengden i DENNE oppskriften.
Det funket veldig bra!
Etter brønsjen fikk gjestene med seg et glass hver med hjem.


Deilig pålegg.


Appelsiner hører påsken til.

Juice helt over på flasker ser delikat ut. Disse fant jeg på loppis.

Til dessert hadde jeg bakt en honningkake.
Det har jeg hverken bakt eller smakt før, men den var veldig god! Jeg brukte DENNE oppskriften, og der står det at den kan bakes i langpanne eller små former. Jeg brukte en sånn klassisk, liten form med hull i midten, men steketiden ble helt feil i forhold til oppskriften. Jeg tror kaken sto i ovnen dobbelt så lenge! Så her er det bare å prøve seg frem, men beregn minst 20-30 minutter mer hvis du steker i denne typen form.
Et annet tips: Min kake satt seg fast i den gammeldagse formen jeg brukte, så den ble ikke veldig pen. Bruk teflonform, eller panér den med brødsmuler slik at kaken lettere kan tas ut av formen.

Familien min koste seg, gamle som unge:-)

Fortsatt god påske!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Så koselig dere har det! Fine og inspirerende bilder. Jeg skal lage en påskesammenkomst på søndag for min familie, gleder meg!
    Påskeklem : )

    SvarSlett
  2. Spørs om du ikke har misforstått litt - brønsj er en mellomting mellom breakfast og lunch. Men at dere hadde det hygglig er jeg sikker på! Nydelig dekket bord hvor dine gjester helt sikkert følte seg skikkelig velkommen! Ha en fortsatt flott påske.
    Påskehilsen fra byjenta

    SvarSlett
  3. For et hærlig bord du hadde ordnet :)
    Ønsker deg ei fortsatt fin Påske
    klem sissel

    SvarSlett
  4. Dette så nydelig ut, og bordet var herlig pyntet.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!