Gulrotsuppe

God tirsdag!
Tenkte jeg skulle dele denne oppskriften på gulrotsuppe med laks, som jeg fant i det svenske magasinet Lantliv mat & vin.
Den er enkel å lage, og supergod! (Og ikke minst dritsunn!)

(4 porsjoner)

Du trenger:

* 800 g gulrøtter
* 1 gul løk
* 2 hvitløksbåter
* Rapsolje
* 1,2 l vann
* 3 grønnsaksbuljongterninger
* 2 ss revet, fersk ingefær
* 2 dl matyoghurt
* Salt
* 2 ss presset lime
* 4 laksefileter




Slik gjør du:

1. Skrell gulrøttene og løken, og skjær i små terninger. Fres grønnsakene i oljen noen minutter, uten at de tar farge.
2. Tilsett vann, biujong og ingefær, og la suppen syde under lokk til gulrøttene er myke, ca 15 minutter.
3. Bruk stavmikser for å få suppen jevn, og tilsett så yoghurt. Spe eventuellt med vann, til passe konsistens. Smak til med salt og limesaft.
4. Tre laksen på grillspyd og stek i pannen. (Kylling kan også brukes.)
5. Servér!


*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Så spennende. Ungene her i huset elsker laks, så dette kan jo kanskje bli en fulltreffer

    Ha en fin dag

    Lotte

    SvarSlett
  2. Det så skikkelig godt ut. Det må jeg prøve en dag! =)

    SvarSlett
  3. Blir jo nødt til å prøve dette, for det så godt ut!!! Klemz

    SvarSlett
  4. Mmmm ... Ser KJEMPE-godt ut, Jeanette! Må prøves! Ungene er så glad i laks!


    Ha en SUPER tirsdag!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  5. Så utrolig godt det så ut.. Den må jeg bare prøve en dag..
    Fant bloggen via en annen blogg.
    Likte meg veldig godt her inne..
    La meg til som følger.
    Ha en fin tirsdag videre.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  6. denne skal testes ! 1000 takk for tipset !
    ...også så lekker farge da :))

    SvarSlett
  7. Kjekt med litt sunne tips. Og den ser jo så god ut og...
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem TOve

    SvarSlett
  8. Nam, det var et godt tips, så fint med den fisken på pinne over koppen...!

    SvarSlett
  9. Mmmmh, det så virkelig deilig ut:)
    Utrolig mange fine bilder du tar! Jeg oppdaget nettopp bloggen din via via og jeg må si jeg forelsket meg i mange av bildene dine!! Nydelig!

    Klem fra mor i Fjasevas huset

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!