Treårsdag

I går fylte min elskede niese Helena 3 år!
I den anledninglaget jeg en eventyrkake:-)

Jeg brukte hvit marsipan til kaken, det får du kjøpt på f.eks Cacas.
Da blir fargene mye klarere.

Alven er laget med en form, den er ikke laget på frihånd. (Juks, altså!)
Man trykker marsipan ned i en silikonform, og vips! Så har du en alv.
Etterpå har jeg malt den med spiselige farger.
Jeg er imponert over detaljene i ansiktet og på vingene. Med slike hjelpemidler er det lett å lage noe som ser imponerende ut!
(Søren, jeg skulle ikke fortalt om formen, så hadde dere trodd jeg er dritflink til å lage marsipanfigurer! Jaja, too late now...)
Formen har jeg kjøpt i en engelsk nettbutikk, den finner du HER.

Bokstavene er trykket ut med former, og malt med spiselig shimmer. (Ikke spør hvor mange E-stoffer det er i den.)

Marsipanblomstene er håndlaget, en for en. De er først stikket ut med form, deretter formet med plastikkverktøy. Når man får teken på det, går det ganske fort.







Og bursdagsprinsessa var fornøyd!
Hvert år tar jeg bilde av henne og kaninen på bursdagen hennes.
(Klikk på bildet for å se det større.)

Hva skal du i helgen?
Jeg satser på loppis, god mat og kreative sysler.
Ønsker deg en strålende heeeeelg!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Wow, for en nydelig kake!!!
    Kjempeimponert, selv om det er brukt hjelpemidler..det er jo det de er til! Komposisjonen er jo din uansett :)

    Og så gøy at du har tatt bilde av henne hver bursdag :)

    God helg!
    Hilsen Stine

    SvarSlett
  2. Knallfin kake, sjølv om du har brukt hjelpemidler.

    Lukke til på skattejakt på loppis i morra.

    SvarSlett
  3. Wow, du imponerer stadig Jeanette ! :) Du må gjerne lage en til ei lita snuppe her som fyller 2 år snart, hihi... ;)Flink er du ! ♥

    Ha en fin helg ! :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  4. WOW!!!!
    Imponerende flott kake!! Selv om du brukte silikonform til alven;)
    Kjempefin blogg du har og;)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Wiii for en fantastisk vakker kake, sååå flink du er ,))) Helt skjønn var den!!!
    Gratulerer med 3 årsdagen til din niese ♥ Hun satte nok stor pris på den kaken fra tanta ;))
    Nyt helgen!!!
    Klem Anki

    SvarSlett
  6. Vakreste bursdagskaken, heldige niesen som har en tante som deg! ♥ Nydelige bilder av skjønne jenta og kaninen også. *♥*

    SvarSlett
  7. Oj, for en alldeles NYDELIG kake!!
    Så flink du er!!!!

    Ha en super helg ;o))
    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  8. Nydelig kake! Regner med du var favorittanten i går ;-)
    Så gøy at du tar kaninbilder på hver bursdag! Kan bli en flott samling når hun er voksen! :-)

    SvarSlett
  9. Ååå en vidundelig kake!
    Heldige søte Helena som har deg til tante.
    Klem : )

    SvarSlett
  10. WOW! Men...smakte den godt også???

    SvarSlett
  11. For en kakedrøm! Synes du er utrolig dyktig til tross for former jeg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!