Muffinstorsdag?


Hvorfor ikke!
Jeg elsker å lage muffins, disse kaller jeg torsdagsmuffins:-)
(Så kan du jo spørre meg: Jeanette, hvor ble det av det nye, sunne livet du skulle ha fra nyttår av? Nei. Ikke spør, du. Det er best sånn. )

Jeanettes torsdagsmuffins:

Ingredienser:
2,5 dl melk
1 egg
3/4 dl matolje (f.eks soyaolje)
ca 4,8 dl mel
3 ts bakepulver
1 ss vaniljesukker
1 ts salt
1,5 dl sukker

Slik gjør du:
Bland først det tørre for seg, så det våte og bland det sammen tilslutt.
Rør sammen, men røren behøver ikke være jevn.
Fyll med hva du ønsker, jeg brukte hakket melkesjokolade.
Det går også an å ha i nøtter eller bær.
Ha røren i muffinsformer, formene skal være halvfulle.
Stekes på ca 200-220 grader i ca 10-15 min.


Topping:
50 g smør, romtemperert
200 g philadelphiaost
5 dl melis
200 g hvit sjokolade, smeltet i vannbad
2 ts Vaniljesukker

Slik gjør du:
Bland smør og kremost i mikser. Ha i melis og vaniljesukker, og tilslutt den smeltede sjokoladen.




Enjoy!

*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Dette ser fantastisk godt ut ! Tror jeg bare må låne den oppskriften din :)

    SvarSlett
  2. å herregud.. De så helt sinnsykt gode ut..
    å hjelpes... Og den toppinga da..
    Flink du er til å få glasuren pen.. Det er jeg skikkelig dårlig på.. hahaha..

    Takk for award også Jeanette.
    Snill du er :)

    SvarSlett
  3. ÅJ.. de så nydelig gode ut, Jeanette!! Får vann i munnen her nå :)

    Ha en flott muffinstorsdag!
    Stor klem til deg!

    SvarSlett
  4. synes du skal bytte ut valget for *liker ikke* med *liker kjempegodt* :D Kommer ikke til å få bruk for den *liker ikke* knappen ;p

    Muffinsene ser supergode ut, nam nam! *♥*

    SvarSlett
  5. Disse såg nydelige ut! Hvordan smaker glasuren på disse? Jeg har prøvd ut diverse toppinger, men enten smaker de for mye smør eller så smaker de for mye ost. Men denne oppskrifta såg fin ut. Kanskje jeg skal prøve meg på torsdagsmuffins jeg også....

    Ha en finfin dag

    Klem; Lotte

    SvarSlett
  6. herlighet, de er jo så perfekte at de nesten ser kunstige ut!! hehe :) fikk utrolig lyst på muffins eg og no. kanskje det blir torsdags muffins her i huset også ;) du er kjempe flink! :)

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg har linket til DIN blogg som en av mine favorittblogger! Håper du kan ta deg tid til å ta utfordringen videre og anbefale noen favorittblogger du også? En super måte å bli kjent med nye blogger på, og jeg håper du får flere lesere og følgere også, det fortjener du virkelig! Stor klem fra Cecilie
    PS; hadde av en eller annen grunn ikke fått med meg at du var fotografen da jeg oppdaget bloggen din tidligere denne uken, ha,ha.. Men du har en fantastisk blogg!!

    SvarSlett
  8. Mmmmmmmmmm.... det er så godt med den glasuren!
    Bruker bare den til muffins jeg ;)
    Nydelig blogg du har!
    Klem Silje

    SvarSlett
  9. yammi, det ser godt ut! Kanskje jeg må prøve selv også? ;)

    Snublet over deg inne hos litt shabby, litt slitt og bare mitt ikveld, og legger meg til som følger hos deg :)
    Herlig blogg du har!!

    Gleder meg til å se mer til deg :)

    Klemmer

    SvarSlett
  10. ..Hvordan klarer du å pynte de så lekkert??? Jeg skjønner det bare ikke.. hahaha..
    Alle får det så lekkert til,mens jeg.. Jeg får det IKKE til *ler*

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!