Muffinsgave

Heldigvis ble dagen idag bedre enn i går:-) Takk for alle oppmuntringer, dere er så søte altså.
Jeg har vært på reportasjejobb i Kongsvinger idag, og resten av dagen hatt hjemmekontor.
Håper dagen din har vært fin også:-)

I helgen fikk jeg en pakke i posten som jeg har ventet på. Jeg har nemlig bestilt en del spennende kakebakestæsj fra England! Jeg kom over DENNE spennende siden.
Det måtte selvsagt testes ut, så da ble det muffins.

Faste lesere har vel fått med seg at jeg er veldig glad i å bake muffins. Det er vel på grensa til en muffinsfetisj, tror jeg.
Nei, jeg vet ikke.
Men om det går an å ha en muffinsfetisj, uten å bli seksuellt tiltrukket av muffins liksom, ja da har jeg det.

"Moulds" eller silikonformer er noe av det jeg fikk i pakken.
Det er en form som man kan trykke ut figurer med, for eksempel marsipan.
Veldig enkelt, men det ser jo superproft ut!

Jeg har brukt hvit marsipan, det får du kjøpt for eksempel HER.
Etterpå malte jeg på spiselig skimmer med pensel på rosene.

Mannen ble ikke direkte sur for at han måtte teste muffinsene:-)
(Jada, kona mi, det er helt greit at du baker litt! *sikle sikle*)

Men siden det ble så mange, fant jeg ut at jeg skulle gi bort noen.
Jeg laget derfor en liten gaveeske til muffinsene.

FØR
En helt vanlig pappeske.... (Jeg kaster aldri esker)

ETTER
Blir en fin muffinseske!

Jeg skjærte ut hull i lokket, og laget vindu med cellofan. Deretter kledde jeg esken med fint papir og pyntet den. Ganske lett.


Og det ble en fin hverdagspresang til min beste venninne, som bor rett oppi gata.
Er ikke hverdagspresanger den beste gaven av alle da? :-)

Ha en fin tirsdag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Jeg gir meg over! For en kreativitet, du er så vanvittig flink!

    Stor klem.

    SvarSlett
  2. Glad for å høre at dagen i dag er bedre for deg enn gårsdagen for den virket nokså lei.
    Aldeles nydelige muffins du har laget. -og glad for at jeg ikke er den eneste som ser noe nyttig i alle mulige esker :D Nå fikk jeg gode ideer til hva jeg kan bruke de til også :) *♥*

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Jeg har blitt hektet på muffinbaking selv den siste uka - baker og pynter og stæsjer til enhver anledning. Takk for litt ny inspirasjon :-)

    SvarSlett
  4. for en flott gave å gi bort til sin beste venn!!! jammen er du god på muffins!!

    klem beate

    SvarSlett
  5. Ja det må jeg virkelig si. Kreativitet på høyde med skyene jo. Smitter over på meg gjør det også :)

    SvarSlett
  6. Hmm kanskje muffinsbaking er tingen når en har en dag fri. Muffins på fjellet kan jo bli en vinner!!
    De så veldig gode ut altså og den esken ble jo superfin!!
    Flink er du:))

    SvarSlett
  7. Skal vi være bestevenner?? :)

    SvarSlett
  8. Ååå de var kanonfine, jeg er også blitt en cupcake fan:).
    nydelig eske du har laget, så kreativt:).

    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Så nydelig det ble....er det ikke vanskelig og kle esker??Bruker du lim eller hva gjør du??
    Tenker hun som fikk gaven ble kjempegla...det hadde jeg blitt:)
    Ha en fin onsdag
    klemklem

    SvarSlett
  10. Du er bare helt.... JA!!! som jeg digger det kake-utstyr-varelageret ditt!!
    Og det du lager - du er virkelig flink altså - den esken *sukk* - har du rom for flere venninner ;-)
    Nydelig hva du får til og jeg lo (unnskyld) av den drittdagen din igår - du er så allsidig og skriver så godt!!!
    Så derfor... en Award til deg inne hos meg - men snille du - ta den bare om du vil ha den - null press vet du!! Men at du har en digg blogg - ingen tivil om det!!
    Muffffinnnns - se der ja :) Finfin dag :)))
    Stor varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  11. Nydelige muffins - ser bare sååå fristende ut!

    Og for en koselig venninnegavene. Helt enig - hverdagsgledene som ofte er helt uventet er ofte de beste..

    Ha en flott dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  13. Tro meg dere, den var søt og god:)Godt tips er å skippe middagen denne dagen:)Du er så snill Jeanette!

    SvarSlett
  14. Utrolig bra tips, dette tar jeg med meg !

    Hilsen Elisabeth

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!