1001 natt

Jeg har lenge ønsket meg marokkanskinspirerte skillevegger, og endelig har jeg fått tak i det!
Veggene endte opp som sengegavl på soverommet.
Mannen rynket voldsomt på nesa da jeg fotalte om planen min, og han snudde mumlende mens han brumlet noe om hull i gipsvegger og koner som finner på mye rart.
 Men ca halvannen uke etter var veggen montert! Snille han! (*Bortskjemt*)
Han skrudde til og med ned leselampene fra veggen for å skru de opp på selve skilleveggen, da det viste seg at veggen egentlig var litt for bred.

Uansett er jeg superfornøyd med resultatet. Jeg håper på å skape en litt marokkansk 1001 natt-stil, men på en lys og romantisk måte. Høres det helt skrudd ut?

Skilleveggene besto egentlig av fire deler, så den ene har vi skrudd av. (Og med vi mener jeg selvsagt Mannen.)

Brudebildet hang egentlig over senga, men måtte vike plass for nye, fine veggen!

Mannens side.


Lampene kjøpte vi som en imidlertidig løsning for noen år siden, men vi har enda ikke funnet de perfekte leselampene til soverommet. Jeg vil gjerne ha noen som er litt etniskinspirerte, litt rustikke, men praktiske. (Skal ikke lage flombelysning på hele soverommet når bare jeg vil lese på senga, for eksempel.)
Har du tips?! Tas imot med stor takk! (Det er selvsagt en fordel at de ikke koster en halv årslønn også, da.)



Min side av senga.
Den store M'en ble med meg hjem fra vestfold i forrige uke. M for Mini! (Pusen vår.)

Denne fine, gamle vesken fikk jeg av min farmor for mange år siden. Skjerfet er bursdagspresang fra en venninne.

Vaser fra Himmelrommet. Blomster fra mamma.


Brudebuketten er ikke så fin som den engang var, men er et fint minne.


Jeg trenger inspirasjon til soverommet, så kom gjerne med tips til meg! Alt fra leselamper til sengetøy i
1001 natt/ marokko/ glam/ romantisk-stil:-)

Ha en fin dag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. nyyydelig med den skilleveggen som sengegavl! *misunnelse*

    SvarSlett
  2. hei jeanette!!
    wow, så lekkert! mennene har vel skjønt at når damene får noe for seg er det bare å være enig!!

    nyt kvelden

    klem beate

    SvarSlett
  3. Wow!Så utruleg lekkert det var!
    Hehe:)Stakkar desse mannane til oss intreiørdamer,som alltid må gi seg;)
    Og så er så greie og hjelper oss med våre idear og prosjekt..

    Likte godt alle dei lekre detaljane..

    God tysdagskveld,du flinke♥

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  4. http://www.marrakechinredning.se/sortiment.html

    her har de alt du trenger. Fantastisk butikk her i Göteborg (vi burde forresten lage en sak sammen på disse folka - har allerede snakket med dem om det, men det er en stund siden.)

    SvarSlett
  5. http://www.coxandcox.co.uk/categories/65-off#page=1

    ville bare tipse om denne også. Ikke 1001-natt, men fantastisk salg akkurat nå.

    SvarSlett
  6. Så genialt å bruke en skillevegg som sengegavl - det ble kjempestilig! Så snill og flink mann du har :) Bryllupsbildet var nydelig og det samme med tapeten.
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  7. For et deilig soverom dere har!
    gavlen ble kjempefin, og jeg likte veldig godt tapeten bak senga!:)

    klem ellemell

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!