Love is in the air

Happy valentines day!
Mediene kan rope så høyt de bare vil om kjøpepress, blomstertvang og misforstått kjærlighet, jeg bryr meg ikke i det hele tatt.
Denne alle hjerters dag blir hva du gjør den til. For meg er det en dag der jeg skal passe på å fortelle alle jeg er glad i, at jeg er nettopp det. Dessuten gir det meg en grunn til å lage søte, klissete, nusselige ting til mannen min! Jeg akter å benytte enhver anledning til å velve meg i rosa, glitter, sjokolade og hjerter. Idag er det faktisk lov til å være litt klissete:-)

Valentines day er for meg en påminnelse om kjærligheten vi er så heldige å være omringet av.
Dessuten kan romantikk være så mye.
Her får du 5 tips!


Tips nr. 1: Kjærlighet på pinne.

Jeg ble så inspirert av nydelige, hjemmelage sjokolader på pinne på passion 4 baking og ville prøve selv. Problemet var bare at jeg ikke har utstyret som trengs. Resultatet ble derfor rimelig shabby, men det er hjemmelaget og laget med kjærlighet, så det gjør ikke noe:-)

Jeg smeltet først hvit sjokolade med litt rød konditorfarge i. (= rosa sjokolade)
Jeg helte det over i mini-muffinsformer med et kakestrøhjerte oppi. Når det var stivnet, smeltet og helte jeg oppi melkesjokolade. Tilslutt stakk jeg et avklipt sugerør i hver, og når alt var stivt tok jeg av papiret.


Deretter pyntet jeg et syltetøyglass med fint papir og hjerter.
Veldig enkelt, men dekorativt!


Tips nr. 2: Hverdagsromantikk

Romantikk behøver ikke å koste noe. Fest hjerteformet post-it eller utklipt hjerte på bilen, inngangsdøra, garasjeporten, baderomsspeilet etc. En liten, men hyggelig melding på kjærlighetsdagen!

Andre hverdagsromantikktips er å tegne et hjerte i snøen ved inngangsdøra, lage hjerte av telys eller lage hjertekrans av kvister.

Tips nr. 3: Minimuffins.

En bitteliten søtsak til kaffen?
Bruk minimuffinsformer! Oppskrift her.


Tips nr. 4: Kjærlighetsmuffins for to.

Det er ikke så mye som skal til. Muffins er superenkelt! Kjør på med hjertestrøssel, det er lov idag.
Se oppskrift i tipset over.






Tips nr. 5: Boblevann med rose-isbiter.

Boblevann er en sikker vinner, det kan jo være alt fra champagne til alkoholfri cider.

Presentert i isbøtte med masse is, og kanskje litt pynt på flasken, kan det bli veldig lekkert.

Rose-isbiter.
Slik gjør du: kok vannet først, på den måten blir isen klarere og du ser rosen bedre. Avkjøl vannet.
Putt rosene i en beholder som er stor nok (jeg brukte plastikk-shotsglass kjøpt på Nille) og fyll på vann.
Frys.
Ferdig.


Ha en romantisk kveld!

Her i huset blir det romantisk middag bestående av pølser og lomper (!), så hjertemarsipankake hos min bestevenninne.

*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Flotte bilder og masse godt:)

    W

    SvarSlett
  2. så utrolig geniale tips. du har virkelig lagt sjelen din i hver gave! du er flink :)
    Ha en fin kjærlighetsdag videre!

    SvarSlett
  3. Så mange flotte tips. Sjokolade-pinnene så veldig gode ut :) Mmmm

    SvarSlett
  4. Ååå, så lekkert! Og så mange fine tips! Her ble det bare en pose-kaffelatte-valentins-kaffe og en koselig prat i sofa'n seint på kvelden. Veeeldig enkelt, men koselig. Tror jeg skal huske noen av tipsene dine til neste år :-)
    Cathrine

    SvarSlett
  5. Oioioioioi!!
    Takk for tips - dette kan du!!
    Så lekkert med de frosne rosene!! Og muffins og godterier og kjærlighet og varme - jeg er så hjertens enig med deg, en får aldri gitt eller motatt for mye kjærlighet - nei det kan vi frotse i!!
    Håper du hadde en vidunderlig Valentinsdag - ønsker deg en nydelig uke videre!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!