Gjesterom og hjerterom

I går kom fetteren min, Mikael, fra Australia. Det er så stas! Vi er nesten like gamle, og har har alltid hatt et tett forhold. Selvom det alltid er fire og fem år mellom hver gang vi sees, plukker vi alltid opp tråden der vi slapp, og kjemien er alltid like god.

 Han skal bo på gjesterommet hos oss. Det rommet har inntil nå vært hobbyrommet mitt, men det har hele tiden vært planen at hobbyrommet skulle være i kjelleren. Jeg har bare ikke kommet så langt. Derfor fikk jeg nå den lille dytten jeg trengte for å få rompa i gir, som vi sier her på Skjetten:-)
 (Og for å være ærlig var det en pen versjon du fikk her... )

Jeg gikk i gang med rydding, som selvsagt var det største jobben. H-E-R-R-E-G-U-D så mye stæsj jeg har... Hva skal jeg med det, egentlig?! Trenger jeg tjue tusen forskjellige papirblomster? Tre millioner forskjellige designark?
Jeg skal ihvertfall ikke kjøpe en eneste scrappe-ting til på noen år! ( *Jugakors* )


I kjelleren fant jeg denne grusomt stygge kommoden, kjøpt en gang på Jysk eller noe sånt. (Den gang jeg hadde gul stue. Ja, knall gul stue... )
Da kom jeg på at er det en ting jeg har lært av dere bloggere, så er det at ALT blir finere med litt hvitmaling:-)

Før:
Grusomt stygg og billig kommode

Etter:
Litt mindre stygg og billig kommode!

Og her er mitt kreative utbrudd i action:-)

Det var veldig enkelt: Et lag grunning, to med maling, så litt pussing med sandpapir for slitt effekt. Ferdig!
Det hele tok max en time alt i alt. (Fordelt over tid, selvsagt, på grunn av tørking imellom)

Jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe nye knotter, men det hadde nok kostet like mye som å kjøpe ny kommode, da jeg hadde trengt 12 stk..

Ferdig gjesterom!

Kommoden på plass.

Englebildet kjøpte jeg på et flyttesalg en gang.

Og endelig fikk settekassa mi plass på veggen.

En knall lilla stol jeg vanligvis har nede på kontoret er til utlån på gjesterommet, med et hvitt strikkapledd over.

Før:
Denne tallerkenhylla kjøpte jeg på mitt favorittloppis i Tønsberg for en stund siden, og jeg kom på at det hadde passet perfekt på gjesterommet.
Så da måtte den også grunnes, males og pusses!

Etter:
Jeg har tenkt til å kjøpe nye, fine kroker til den, men det rakk jeg ikke. Så det får vi ta siden:-)

Disse to bildene fikk jeg av min farmor.
Rammene var originalt i gull, de bare sprayet jeg med hvit lakk. Det hele tok omtrent 53 sekunder.
Bildene hadde min oldemor alltid hengende på veggen, hun ønsket seg en gutt og en pike. Det fikk hun!
Så nå håper jeg at de skal bringe lykke over meg:-)

På tallerkenhylla satt jeg også mine gamle gåsko. De skal etterhvert få henge i den fine knaggen jeg ikke rakk å kjøpe:-)

En gammel bok om Oslo fra 30-tallet fikk jeg låne av min farmor, og jeg tenkte at den kunne være spennende for turisten vår. Så da fikk den også plass i tallerkenhylla!

Trekassa kjøpte jeg på bruktmarked, og den funker fint som nattbord. Lampa jeg lagde passet perfekt oppå der!

Noen bøker til Australieneren vår:-)

Bildelisten fant jeg på Indiska.

Et gammelt "morobilde" av min mormor og morfar. Jeg elsker det bildet!

Og et fint bilde av meg (nr 2 fra høyre), søsteren min (på fanget mitt), Mikael (til høyre) og mine to andre søskenbarn Benjamin og Camilla.

Meg og Mikael i går.

Nå jobber jeg for fullt for å klare å bli ferdig med all jobbing denne uka, håper på å kunne ta ferie fra neste uke:-)
Hasta la vista!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. ...Så mange morro ting på engang Jeanette!!
    Jeg tror du er gæærn..

    Og så feiende flott a l t sammen ble..

    Du er Super women
    *knis*

    Elsket morrobildet.. fantaaastisk :)

    Tallerkenhylla ble nyyydelig, og settekassa di var super fin..

    Som jeg sa..sååå mye morro på engang a gitt..

    Kassa som du bruker som nattbord..
    LOVE IT

    Kos deg med besøk

    SvarSlett
  2. helt herlig ble det !
    heldig gjest du har som får bo der ... ;)

    lampen er min favoritt :)

    SvarSlett
  3. Alt du får gjort, Jeanette! Jeg er imponert :-)
    Håkon S.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!