Brudekjole på veggen

Det har vært noen superhektiske dager igjen. Oppdragene raser inn, og dagene er smekk fulle. Heldigvis skal jeg ha noen dager med hjemmekontor nå, det er deilig å få litt balanse mellom utejobbing og hjemmejobbing:-)


Så et spørsmål:

Kan man ha brudekjolen sin på veggen?!

Våren 2008 gikk jeg inn på Brudehuset i Lillestrøm, med forlover og søster på slep. Jeg skulle gifte meg 23. august, og hadde vært på jakt etter kjolen en stund. Dette var tredje stedet vi besøkte.



Det første vi så når vi kom inn i butikken var Drømmekjolen. Det var en annen brud som hadde den på. Hun og kjolen sto og speilet seg. Jeg sverger på at en slags lyskaster lyssatte kjolen fra oven mens jeg hørte et englekor i det fjerne. Jeg sverger!


Jeg så på min medbrakte jury og blikkene de sendte meg fortalte alt. Dette var Min Drømmekjole!
Cirka ti minutter etter hadde vi overtalt den andre bruden, som led valgets kvaler over denne og en annen kjole, til å velge den andre. ("Den er myyyyyye finere til deg altså!")
Heldigvis for oss var hennes jury enig, og så snart de var ute av døra var det vår tur.

Jeg visste umiddelbart at dette var kjolen jeg skulle gifte meg i.
Jeg hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med en sånn kjole, rett og slett fordi jeg ikke ante at noe så nydelig eksisterte. Jeg skal ha noe enkelt, tenkte jeg. Yeah, right.

                                                 
Bryllupet gikk bra, men jeg kjente etterpå at det ble for tøft å selge kjolen enda. Vente litt, tenkte jeg, få det litt på avstand først.
Nå har det gått ett og et halvt år, og jeg er forsatt forelska i den dumme kjolen. Jeg har vel innsett at jeg aldri kommer til å klare å selge den. Men hva skal jeg med den?

Ha den på meg på bryllupsdagen hvert år?
Vente til flere venninner har giftet seg og ha brudekjoleparty?
Skille meg og fri på nytt?


                                                  
 
Det var da jeg kom på at jeg har sett bilder fra interiørblader der kjoler henger over stoler og på kroker på veggen! Kan den henge på veggen? Kanskje ihvertfall bare litt?

                                  
Så kan jeg ihvertfall nyte synet av den der den henger, mens jeg kanskje, kanskje kommer over sorgen over at jeg aldri mer skal ha den på igjen!


God onsdag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Jaaaa, det kan den! Den gjorde seg sååå godt på veggen din!
    Dessuten var den sååå vakker, *dååån*, at den rett og slett fortjener å henge fremme spør du meg! Jeg hadde kanskje til og med vurdert å henge den i fra taket jeg.... ;) hihi!
    Og gurimalla for en fiiin gardinstang! Me ♥!!!

    SvarSlett
  2. Helt nyyydelig!! Den kjoden var bare helt skjønn. For en drøm å gifte seg i den.
    Koslig blogg du har med mange fine bilder!!
    Legger meg til som følger hos deg.
    Klem Marie :)

    SvarSlett
  3. Åååå, den er helt fantastisk fin!!! JA, du kan ha den på veggen! Og når du ikke skal ha den i stua lenger kan du jo henge den på soverommet. :) Ha en god dag!

    SvarSlett
  4. tenk så mange triste brudekjoler som bare henger i et skap :( du kan absolutt ha den på veggen. Jeg skal ha to kjoler når jeg gifter meg, så da blir det vanskelig å ha begge på veggen. Må vel bli den fineste til slutt. Åh, nå fikk jeg bare lyst å gifte meg med en gang å drite iat jeg må vente to år. Nyyyyyydelig kjole har du, ikke ulik den jeg skal ha. Ser ut som om man svever på skyer når man har på seg en sånn :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!