Fest og fødsel

Ja, så var det mandag igjen!
Det har vært en meget begivenhetsrik helg. Lørdagen startet med en fødsel, og endte i et 60-årslag!
Jeg holder på med et prosjekt der jeg følger ei som er gravid. Det er en dokumentar jeg har holdt på med i omtrent to år. Det har vært planlagt lenge at jeg skal være med under fødselen for å fotografere, og jeg har derfor vært i beredskap en stund.
Lørdag troppet jeg opp på svigermors 60-årslag i finstasen, med kake og pakker. Like etterpå fikk jeg telefonen som gjorde at jeg måtte kaste meg rundt, og jeg måtte derfor forlate festen før den var begynt!
Fødselen jeg skulle være med på gikk så fort at jeg ikke rakk den, jeg kom to minutter for sent! Men jeg rakk å fotografere mor og baby i det de hilste på hverandre for første gang, så jeg er veldig fornøyd med det.

Alt gikk bra med mor og barn, og cirka tre og en halv time etter var jeg på plass på festen igjen:-)
En surrealistisk opplevelse!

* * *

Kaka til bursdagsbarnet lagde jeg tidligere på dagen. Jeg ville lage en sommerlig kake med gule roser. Blomstene av marsipan lagde jeg dagen før. Det tar ganske lang tid! Jeg er ganske dreven på marsipanroser, og tok tida når jeg lagde en: 3 minutter:-)
(Les om marsipanblomster HER )


Jeg tror jeg bare må avslutte med å si "Hurra for livet!" etter en slik helg:-)

*-* Jeanette Bækkevold*-*

Kommentarer

  1. Det var litt av en helg! Gleder meg til å lese reportasjen! Kjempe fin kake! Du er en dame med mange talenter tydeligvis :-)

    SvarSlett
  2. Ja, det var litt av en begivenhetsrik lørdag :)
    Så flott kake! Skikkelige profesjonell! Har bare lagd marsipankake med noen få roser en gang tidligere, ble ganske fornøyd med resultatet, men det var jo ingenting sammenlignet med din kake ;)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Oi litt av en søndag:):) hehe, høres ut som du har kost deg:)

    Super lekker kake, det skal jeg prøve med på en dag jeg har god tid.

    Nyt dagen snuppa,
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  4. Hei.
    For en helg... Men så spennende å være tilstede så raskt etter fødsel. Og som du sier; for en surrealistisk opplevelse:)

    Ja, uteplassen kommer seg.. Leveggene kjøpte jeg på Monter i fjor. På tilbud til 199kr. De selger på Byggmakker og Monter, og tror du kan få de til en grei pris.
    Igjen; utrolig flotte bilder du tar:)

    God natt!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!