Hjemmelaget kubbelys

Jeg ble så inspirert av disse flotte bildene i "Vakre hjem & interiør", og måtte selvsagt forsøke å lage mine egne kubbelys i påsken!


Decoupage-teknikk var det jeg ville prøve meg på. Det er et slags lakk-lim.

Tynt papir er visstnok det beste å bruke når man skal bruke decoupageteknikk, så servietter er perfekt til det formålet! Jeg hadde disse vakre serviettene liggende. (Fra Kremmerhuset)
Påfør med svamp eller pensel.

Man påfører litt decoupage på lyset, limer på serviettbiten man har klippet til, og tar et lag til med decoupage oppå der igjen. Nå er jeg ingen ekspert på dette, men det funker!

Decoupagen må tørke minst et par timer.
Jeg ble veldig fornøyd med resultatet!


*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!