Å reise til en annen planet

På denne tiden for to år siden var jeg på Island for å lage reisereportasje for KK.
Det er en fantastisk øy!
Natur, design, mat og uteliv er ting islendingene er eksperter på.

(Oppdatering: Kanskje ingen lur ide å reise til Island akkurat idag: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10000622 )

Å komme til Island, og kanskje spesiellt Blue lagoon, er som å komme til en annen planet.
Jeg har aldri sett noe lignende!

Å bade i Blue lagoon, kanskje spesiellt på vinteren og våren, mens det fortsatt en kaldt i lufta, er en unik opplevelse. Når det er kaldt i lufta og varmt i vannet, damper det så du ikke ser mer enn en meter foran deg. Det er som å være helt alene.

Vannet i den naturlige varmekilden skal være mineralrikt og sunt. Å smøre seg inn med "guffa" du finner på bunnen skal visstnok være veldig bra for huden!

Island er også kjent for sin design. Vi bodde en natt på designhotellet "101".

Det er mange kule restauranter i Reykjavik.

Islandshestridning er vel et must? Jeg hadde aldri ridd før, for det teller vel ikke å bli leid rundt i en ring på en ponny som 9-åring? Jeg hadde store planer om å sitte på hesteryggen og fotografere det vakre landskapet. Det var ingen som hadde fortalt meg at det var som å sitte inni en sentrifuge! Herregud, som det ristet, så kameraet fikk jeg pent legge ned:-)



*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!