I'm in love...

... With a fairytaaaaaaale!
Og nei, jeg prøver ikke å komme i Grand prix-stemning.
Jeg er forelsket!

Den utvalgte er en forførende, vakker blondine. Med like mye rustikk sjarm, som sofistikert glam.
En hybrid av landsby og Hollywood. Hun er eksotisk, men jordnær.

Jeg så min forelskelse for første gang i et magasin, og det var kjærlighet ved første blikk. Jeg begynte umiddelbart min søken etter henne, men hadde ikke mange ledetråder. Jeg visste jo bare hvordan hun så ut.

Etter noen måneder så jeg henne igjen, og denne gang var hun på coveret av et stort magasin. Siden hun var coverpike sto det også litt mer om henne inni bladet, og nå vet jeg hvem hun er!

Hun er et marokkansk berberpledd.



Pleddet er på coveret av det nyeste nummeret av "Vakre hjem og interiør".
Og det er noe av det nydeligste jeg har sett!

Nå pleier jeg vanligvis ikke å forelske meg i ting, jeg er tross alt gift, men dette pleddet er så vakkert.

Pleddene skal være håndlaget av berbere som bor i landsbyer i Atlasfjellene i Marokko.
De er laget av saueull og bomull, håndvevet og påsydd metallpaljetter. Arbeidet skal ta flere måneder.

Pleddenes funksjon skal være at berber-bruder pleide å bruke dem som kapper for å holde seg varme mens de gikk til den nye ektemannens hus. De kalles derfor også marokkanske bryllupspledd.

(Bilde fra Vakre hjem og interiør)

En liten google-runde avslører at pleddet er ganske dyrt i norge, det ligger på ca 7000-9000 kroner.
(F.eks HER)
Det finnes noen som kjøper pleddene i Marokko og selger videre fra utlandet. Noen mailer er sendt, så får vi se om jeg får noe napp:-) Er jeg heldig finner jeg noen som sender direkte fra Marokko, litt billigere.

I mellomtiden nyter jeg bildene av denne skjønnheten, og lurer på om det er for drastisk å endre ferieplanene bare for et teppes skyld?!
("Børgeeeeee, tror du vi kan droppe middelhav og vingård og heller dra til Marokko for å kjøpe et pledd?...! Hm..)

God fridag til deg!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

PS: Pleddet skal visstvok være med i en eller flere scener i den nye "Sex og singelliv "-filmen!
Selvsagt klarer en sånn skjønnhet seg i Hollywood:-)

Kommentarer

  1. Åh, nydelige og vakre :) Håper du får svar på noen mail :) jeg kunne gjerne tenkt meg en sånn :)

    SvarSlett
  2. Trude Øyre-Christensen24. mai 2010 kl. 17:28

    Heisan:) Har du sjekket på millaboutique.no? Vet de hvertfall har hatt sånn før. Uansett verdt en titt..utrolig mye fint der!
    Trude:)

    SvarSlett
  3. I know, Sanne:-)
    Jepp Trude, det er der de ligger mellom 7000 og 9000 kr, men takk for tipset:-) MYE fint i den butikken!
    Jeanette:-)

    SvarSlett
  4. her ville jeg sjekket marrakechdesign.se de har butikk her i göteborg og har utrolig mye fint og eksporterer til Norge. Uansett tjener du en god del på kursen.

    SvarSlett
  5. Jeg forstår at du er IN LOOOVE - og klart men må endre ferieplanene - har du brukt argumentet om hvor mye penger dere sparer... *kremt*...
    Et strålende innlegg som har ALT - Nydelige bilder - Humor - Kjærlighet - Ferie -Drømmer..., måtte de gå i oppfyllelse min venn!!!
    Ha en strålende fin uke:))
    Klem Lokki

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!