Settekasse før og etter + hett tips

For noen uker siden kjøpte jeg meg en settekasse på loppis for 30 kroner.
Settekasser er jo poppis som aldri før, og jeg har alltid ønsket meg en! Jeg hadde det av en eller annen grunn aldri som liten, men endelig:-)
Det måtte litt oppussing til, og her er resultatet!

Før
Etter


Dette gjorde jeg:
- Tok ut bakplaten og selve hyllene, og tok fra hverandre rammen
- Pusset bittelitt med sandpapir
- Malte ett strøk med grunning
- To strøk med hvit maling
- Pusset litt med sandpapir tilslutt for å få et shabby preg
- Limte på diverse papir på bakplaten
- Satt sammen igjen

Jeg brukte litt forskjellig papir som jeg limte på bakplaten.
Dette er fra en gammel bok jeg kjøpte på loppis.

Og dette er fra en av to gamle tapetruller jeg kjøpte på loppis for 2,50,-.

Ellers brukte jeg scrapbooking-ark som man får kjøpt på f.eks Panduro, Bikuben, Nille etc.

                                       
Notearket er fra Panduro, og engelen er loppiskupp!




* * *

Så, kjære leser, skal du få et hett tips av meg!
Visste du at finn.no har en egen side som heter "gis bort"?
Det gjorde ikke jeg, tipset fikk jeg av min søster og nå gir jeg det videre til deg!

Mange gir bort fine ting helt gratis hvis man gidder å hente det. Det er selvsagt mye "drit" også, men her kan man virkelig finne noen skatter.
Her er noe av det som gis bort akkurat nå:


Hester, pianoer, spisebord og spisestuer, båter, gamle kofferter, sjenker, barnevogner, sofaer, kattunger, store trampoliner, takstein, kaniner, tv'er, skrivebord, trapper, sykler, huskestativ, badekar, fugler, garasjer, ved, leker, klær...
Og mye mye mer!
Se om du finner en skatt HER.

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Utrolig flott!!!
    Skjønner ikke hvor du henter all innspirasjonen,men det er fantastisk mye flott du klarer å få til ;)
    dette var en kjempeide, kanskje settekassen kommer opp fra kjelleren igjen her også ;)

    HA en fantastisk dag !!!

    SvarSlett
  2. Så flott den ble. Jeg har en slik en jeg må sette istand og nå fikk jeg masse inspirasjon. Takk for tipset! skal sjekke det ut.
    Klem Elizabet

    SvarSlett
  3. Kjempe fin settekasse!! Jeg holder på å jobbe med 3 stk nå.. og det er virkelig mer jobb enn jeg hadde trodd, men jeg blir vel ferdig med det en gang.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  4. Aiaiai skal si du mekker bra! SÅ flott den ble!!
    Fargevalget og måten du setter sammen mønstrene på - DET kan du!! Helt nydelig!!
    Skal si det var mye som gis bort, også så mange dyr - jeg håper de kommer til finfine hjem med varme og omsorg og alt de fortjener!

    Også så storveis at du er med på min GiveAway - kan skjønne en blir blid av slik *SMIL*
    Ha en strålende fin langhelg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  5. Wow...dette ble bare lekkert. Tipset tar jeg med videre..Har jo flere slike settekasser liggende på loftet;o) Takk for hyggelige kommentarer du legger igjen hos meg også. God pinse! Klem fra Maliva

    SvarSlett
  6. hei hei!
    Den ble jo nydelig!
    Det er aldri noe fint som gis bort i området jeg bor i. Men jeg blir jo drålig av å se hva man kan få tak i litt lengre sør :)

    SvarSlett
  7. Hei !
    Kjempefin settekasse ! Hvor tar du det fra ?

    Takk for tipset om finn.no Gis bort.

    Ha en super helg.

    Hilsen Tove

    SvarSlett
  8. Hei.
    Her inne har jeg ikke vært før, men oi!, her var det masse inspirasjon å hente. Denne hylla ble bare helt nydelig!
    Ha en flott uke
    Hilsen fra
    LenaE

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!