Caprese-salat

F R E D A G!

Her kommer et superkjapt innlegg, før jeg må ut på jobb! Idag skal jeg og kollega Kjersti på hele to interiørreportasjer, så her må vi henge i.

Siden det er fredag er det sikkert mange som skal kose seg litt ekstra i kveld, og her skal du få et tips på verdens enkleste, og kanskje beste, smårett. Den kan også brukes som forrett, det gjorde jeg i påsken.


Caprese-salat

Du trenger:
* Tomater (med mye smak, jeg foretrekker plommetomater)
* Mozerella (Den ferske typen, som ligger i vann)
* Basilikum (fersk)
* Balsamico
* Olivenolje
* Litt salt og pepper

Denne retten kommer opprinnelig fra øya Capri (derav navnet), en øy like ved Napoli, Italia. (Min svigerinne og svoger giftet seg faktisk der!)
Det smaker helt nydelig. Enkelt, men godt!
Det er ikke så mye kokkelering som skal til her, skjær opp tomatene i skiver og det samme med mozerellaen. Servér med basilikumblader og noen dråper balsamico og olivenolje. Strø litt salt og pepper over. Ferdig!
Vanligvis serveres retten lagvis på en tallerken, jeg har gjort litt mer ut av det og bygget et tårn, satt sammen av en grillpinne.
Må prøves, om du ikke har smakt det før:-)

God helg!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Nam, dette så godt ut. ♥ Takk for tips, dette skal prøves en gang. Lurer veldig på hva du skal gjøre med herremennene under her altså. :)

    God helg Jeanette, kose deg ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Dette så virkelig smaskens ut - skal prøves!! ,) Flott du deler!! Takk takk ,)
    Ha en fantastisk jobbdag & nyyt helgen etterpå ,)
    Klem klem Anki

    SvarSlett
  3. Dette så deilig ut.
    Hmmm... lurer meg på om jeg ikke skal lage dette til forrett i kveld.
    Takk for tipset:D

    Ønsker deg en strålende kveld og helg!!

    SvarSlett
  4. Mmmm dette så deilig ut! ;)

    Takk for tipset!

    klem, og god helg til deg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!