Verdens enkleste hjemmelagede konfekt

Når tiden er knapp og julaften rett rundt hjørnet, handler det om å gjøre ting enklest mulig.
Jeg ville så gjerne prøve meg på litt hjemmelaget konfekt, men hadde ikke en halv dag å sette av til det.
Nå kunne jeg selvsagt kjøpt konfekt, men det er nå noe med kosen også. Jeg elsker å lage ting.

Derfor klæsjet jeg sammen verdens enkleste og, om jeg får si det selv,  beste hjemmelagede konfekt!
Den lagde jeg på 15 minutter, innimellom støvsuging og klesvask.



Så til deg, julestressa menneske, her er oppskriften:



Jeanettes superenkle og grusefullt deilige nougatkonfekt


Du trenger:

* To stk barer med ren nougat (fåes på matbutikker med godt utvalg, f.eks Meny.)
* En stor plate melkesjokolade
* En pose ferdig skivede mandler

Slik gjør du:

1. Smelt nougaten i vannbad. (= Fyll en stor kjele med vann, skru på plata, sett en mindre kjele oppi vannet. Smelt sjokoen oppi denne. )

2. Kle en firkantet form med bakepapir og hell den smeltede nougat'en oppi formen.

3. Strø mandelskiver over, og sett formen ut i kulda.

4. Støvsug stua, og ta så inn nougaten. Den skal nå ha stivnet.

5. Smelt melkesjokoladen i vannbad, og hell det over nougaten.

6. Sett formen ut i kulda igjen.

7. Pakk inn et par julegaver.

8. Ta formen inn igjen, og skjær sjokoladen i forkanter.

9. Spis opp konfekten.

10. Gjenta hele prosessen om nødvendig.





Husk å melde deg på give away'en min, det er aller siste sjans til å vinne et abbonnement på BoligDrøm!
Meld deg på HER.

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Det hørtes superdeilig ut. Tror jeg må kjøpe litt nougat og forsøke. Tante Bente

    SvarSlett
  2. Ohoi det så da veldig godt ut! Dette fikk jeg jeg lyst å prøve på. Blir aldri for mye godterier i jula hehe:)

    Takk for koselig kommentar inne hos meg også:)
    Varmet ja!

    God jul fra Petter:)

    SvarSlett
  3. :) hi-hi! Ei oppskrift som passer perfekt i julestresset :)

    Klem E

    SvarSlett
  4. Mmmmm nam nam, jeg er på jakt etter enkle oppskrifter så denne passet perfekt:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  5. Nam nam det hørtes veldig godt ut..
    kos deg den siste søndagen i advent..
    klem klem

    SvarSlett
  6. Heisann, kjempeflott blogg, jeg følger deg definitivt videre;-)

    SvarSlett
  7. Fantastisk! Dette skal prøves ut i morgen den dag...og best av alt er at jeg leste på VGnett i dag at fråtsing ikke har noen innvirkning på vekten stikk i strid med all logikk naturligvis! Hurra!! Nugatland here i come!

    Klem:)

    SvarSlett
  8. herlig!! dette må være en skikkelig vinner i en hektisk førjulstid ja ;)

    har netopp lest ut det nye bladet og stikker ivei for å vinne et abonemang, det var jo flott jo!!

    kos deg videre og takk for positive tilbakemld inne hos meg ;)

    SvarSlett
  9. Dette ser kjempegodt ut!
    Jeg lånte bildet av lutefisken du har blogget
    og linket til deg. Håper det er ok.
    Vist ikke si ifra. : )
    Ønsker deg ei flott førjulsuke!
    Klem : )

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!