Nyttårsmiddag

Tenk at i morgen er den siste dagen i 2010!
Året har gått så fort.
Vi skal feire nyttårsaften hos oss i år, jeg og min kjære skal ha sju venner på middag.
Jeg ELSKER å pynte bord og lage mat, så det er den perfekte avsluttningen på året.


Tema for nyttårsbordet er sølv og hvitt.

Dekktallerknene er fra Nille, tallerknene fra Åhlens.

Jeg liker å blande gammelt og nytt. Gaflene er fra bruktmarked, knivene og skjeene fikk vi til bryllupet vårt.


Tulipaner, søvlakkerte kvister og amaryllis blir en vakker borddekorasjon.


Å brette en vannlilje av en serviett ser kanskje imponerende ut, men det er superenkelt! (Ihvertfall etter å ha øvd et par-tre ganger)
Se instruksjoner HER.


Jeg elsker å feste gamle juletreklyper med lys på tallerkner.

Stjerner er et must på nyttårsaften!

Nyttårsmenyen blir som følger:

Forrett:
Grillede sjøkreps med hvitløkssmør (Se oppskrift i nyeste nr av BoligDrøm!) Drikke: Champagne.

* * *

Hovedrett:
Helstekt kalkun, med rosmarinbakte poteter og pannestekt rosenkål. (Stekt med salt, sukker og pepper)
Vin: Domini Veneti, Vigneti di Forbe 2008.

* * *

Dessert:
Gelé i flere lag, med bær og vaniljesaus.



 *-* Jeanette Bækkevold *-*



Kommentarer

  1. Kan godt være vennen din å komme til deg i morgen jeg..for det bodet var nydelig og menyen så helt perfekt ut!
    Ha en fin nyttårsaften.

    SvarSlett
  2. Å så lekkert! For en deilig meny!lykke til og håper festen blir fantastisk! Riktig godt nyttår!!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Nydelig dekket Nyttårsbord, og lekker meny!
    Det blir garantert en flott fest!
    Jeg takker for et hyggelig bloggvennskap med alle besøk, koselige kommentarer,
    og for all inspirasjon jeg har fått,
    i året som nesten er gått.
    Jeg ønsker deg
    et vidundelig godt nytt år!

    Klem fra Gry : )

    SvarSlett
  5. Heldige er gjestene som kommer til deilig middag og LEKKERT bord!

    Kos dere!

    SvarSlett
  6. Nydelig oppdekking, og menyen høres fantastisk ut :-))
    Ønsker deg et godt nytt år! Gleder meg til å følge bloggen din videre

    SvarSlett
  7. Vil få ønske deg et riktig Godt Nytt År !
    Gleder meg til å følge deg videre :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  8. gnistrende lekkert nyttårsbord.:-) og de serviettene brettet jeg så mye som liten at jeg husker veldig godt hvordan.:-) det stod på baksiden av pakken, og jeg brettet til mammas damelag..alle ble såååå imponerte.:-) tjhii

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!