Oppslagstavle av rester

I det nyeste nummeret av BoligDrøm blir bloggen min presentert, og det er jo litt stas!
Der viser jeg hvordan man kan lage en rustikk oppslagstavle av rester.

De fleste som har pusset opp en eller annen gang har en gipsplaterest liggende.
Dette ble grunnlaget for idéen min.

I sommer plukket jeg drivved, og det skal fungere som ramme.
Bakgrunnen er en stoffrest.


Slik gjør du:

 
1. Mål til en ramme av drivveden.(Ikke fest den sammen enda)
2. Tilpass gipsplaten og kapp den til.
3. Kle gipsplaten med stoff, og stift fast på baksiden.
4. Fest drivvedrammen med skruer i bakkant.
5. Lag et oppheng på bakside, f.eks en skrue på hver side med sterk hyssing imellom. (Eller ståltråd)



For en ekstra prikk over I'en printet jeg ut noen fine ord på PC'en.
(Jeg ville det skulle stå "Hjemme er der hjertet er" på fransk, bare fordi jeg syns det er et nydelig språk, så jeg skrev det inn i en oversetter på internett. Jeg må jo bare stole på at oversettelsen er korrekt, siden jeg ikke snakker fransk. Håper ikke det står "Jeg liker bæsj" eller noe sånt.)
Deretter skjærte jeg ut bokstavene med en skarp kniv, slik at det ble en mal.
Så brukte jeg en svamp med maling for å få bokstavene over på rammen.
(Papir er ikke særlig holdbart, så det blir en "engangs-mal")




*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Utrolig kreativt, hjertelig takk for tips;-)

    SvarSlett
  2. Takk for at du følger bloggen min <3

    Kjempeflott ramme du har laget, (la merke til den i bladet også!)
    Hvis du vil lage flere sjablonger, fins det en flott sjablongplast å få kjøpt hos Panduro Hobby. Så slipper du å lage nye for hver gang ;)

    Ønsker deg og dine en fortsatt koselig jul og et innholdsrikt og spennende nytt år!
    Juleklem fra Anneli <3

    SvarSlett
  3. Hei kjære du! Takk for kloke ord inne hos meg! Kjempetips du kjem med her, eg byggjer stadig ting av gamle materialer og drivved, og det gjer noko med resten av interiøret. Kjekt å ha noko som ingen andre har! Dette skulle vel dei fleste få til!? Eg var veldig sjuk inn mot jul, og har vore ein tur i bakken. Ikkje så lett å vere optimistisk og smilende. Men det går bedre no. Bloggen tek mykje tankekapasitet og tid, så eg vurderer i alle fall ein skikkeleg pause. Eg får sjå. Og så er det så ironisk, at lesartalet aukar stadig, medan kommentarane blir færre og færre. Av og til treng ein masse tilbakemeldingar for å jekke seg eit hakk opp.

    Eg ynskjer deg eit flott nytt år,
    håper 2011 blir kreativt og godt for deg!

    Stor klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. Såå nydelig tavle:) Tusen takk for flott tips:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  5. For et fantastisk god og kreativ ide flinke du :) Du imponerer alltid, både med dine kreative ideer og bilder!!
    Bruker du alltid stativ når du fotograferer? Jeg sliter ofte med å få klare bilder, og lurer på om det kanskje vil hjelpe å gå til anskaffelse av et godt og brukervennlig fotostativ. Har du kanskje noen anbefalinger til en amatørfotograf? ;)
    Ønsker deg en fortsatt fiiin jul kjære deg!
    Romjulsklem Marie

    SvarSlett
  6. så deg i boligdrøm og ble nysgjerrig på bloggen din!

    du tar nydelige bilder! her var masse inspirasjon og hente!!

    klem beate

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!