JuleTID

Tenk at det bare er 9 dager til julaften!
Gavene er handlet inn, syv slag er i boks, hjemmelaget konfekt er produsert, huset er ferdig pyntet og julen kan bare komme.

Neida. Selvsagt ikke.

Jeg har såvidt startet på julegavehandlingen. Huset har riktignok fått stjerner i vinduene sine, men det matcher ikke akkurat kaoset som råder i de resterende kvadratmeterne av huset.
Jeg har ikke engang klart å få opp adventsstaken! Fire hvite lys ligger klare, jeg kjøpte kule sinktall jeg skulle feste på og hadde store planer. Men så var det tiden, da.

Men, er det noe viktig jeg har lært etter 30 år i dette livet, så er det følgende:
Hva så?

Om jeg må kjøpe kaker fordi jeg ikke fikk bakt. Hva så?
Om ikke all julepynten kom opp. Hva så?
Om ikke gulvene er gullende rene til julaften. Hva så?
Om jeg måtte kjøpe gavekort til alle fordi jeg ikke rakk å handle. Hva så?

Vi har den tiden vi har på denne jorda, og den tiden må vi forvalte godt.
Derfor prioriterer jeg å gå på julekonsert med Carola, som jeg gjorde i går, istedenfor å bli hjemme og vaske huset.

For hva kommer jeg til å huske når jeg er 100 år og sitter som en innskrumpa julekake i en gyngestol?
Det er ihvertfall ikke gulvvasken.

Men pynta på trappa har jeg rukket!
Skøytene er kjøpt på bruktmarked.

Da jeg var i London på jobb nylig, så jeg et butikkskilt som inspirerte meg. Butikkens navn var skrevet med en blanding av bokstaver og ting formet som bokstaver.
Jeg har lenge ønsket meg et nytt og anderledes dørskilt, og kom på at jeg kunne skrive etternavnet vårt med løse bokstaver istedenfor på et skilt.


En A og en E i papp er limt sammen til Æ, overdrysset med sand og tilslutt forseglet med lakk.

En E i papp surret jeg hyssing rundt.

O'en er ståltråd og L'en laget av skruer og ståltråd.

En gammel oljekanne kan også fungere som juletrefot.


Husk å forvalte tiden din godt nå i julestria!

*-* Jeanette Bækkevold *-*



Kommentarer

  1. word sista. Jeg har ikke vasket, pepperkakedeigen var ferdigkjöpt og siden vi reiser bort i jula, droppa vi treet.

    SvarSlett
  2. Du har så rett så rett. Men pynten din på trappa var uansett råstilig!

    Ha en fin dag

    Lotte

    SvarSlett
  3. Helt genial ide med de bokstavene, det ble jo kjempetøft. -og du skriver akurat det som jeg pleier å si; når man ligger på det siste så tviler jeg på at noen tenker "åh, jeg burde brukt mye mer tid på husarbeid" ;) JUL blir det uansett :) *♥*

    SvarSlett
  4. Caroline Bjerkland16. desember 2010 kl. 19:21

    du er så fantastisk inspirerende!

    SvarSlett
  5. Vakre bilder og kreativt dørskilt!
    Ønsker deg fine førjulsdager!
    Klem : )

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!