Jentejulebord


Jeg og ni venninner dannet for halvannet år siden en syklubb.
Vi møtes hver sjette uke, hjemme hos en av oss.
Det er ikke alltid det blir så mye sying akkurat, men det er en fin måte å lage tid til å treffes på, i en hektisk hverdag.
Julebord må vi selvsagt også ha, og det arrangerte jeg hjemme hos meg nå på lørdag!

Tips: En Ikea-gardin i lin blir en fin duk! (Og mye billigere!)

Jeg liker å gi hver gjest en liten gave, og i år ble det denne søte engelen som gjestene får ta med seg hjem.

En liten søtsak til etter maten på hver tallerken: "Englekyss". Oppskriften finner du hos den kreative matbloggeren Gry.

Tips: Glansbilder er fint, men dyrt. Scann glansbildearket, så kan du printe ut mange ganger! Jeg printet ut på litt tykkere papir enn vanlig, og tok tilslutt på glitterlim.


Jeg kjøpte lysklyper på bruktmarked, og satt en på hver tallerken. (Igjen et tips fra Gry.)


Svibler og julekuler.


En stresset vertinne rekker jo ikke alt, her mangler det lyspærer i lysekrona, men pytt pytt!

Vi gjør det sånn at alle lager en rett hver og tar med. Dermed får vi et herlig tapasbord! Da slipper man også som vertinne å stå å lage mat flere dager i forveien, og man kan kose seg med gjestene isteden.

I år har jeg for første gang pyntet juletreet i begynnelsen av desember. Nå er jeg veldig spent på om det holder helt til jul!

Juletreet oppi en sinkbøtte er et must i år, har jeg skjønt. Jeg syns det er så fint, mye finere enn den stygge (men veldig praktiske) juletrefoten!
(Mannen var meeeget skeptisk da jeg fortale at treet skulle i bøtte, men syns ikke det ble så verst:-)  )

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Så lekkert det ble.

    Hvordan får du treet til å stå stødig i bøtta? Jeg prøvde med en liten julebusk i bøtte i fjor, men syntes det var vanskelig å få den til å stå oppreist...

    Lotte

    SvarSlett
  2. Gardin som duk trikset bruker jeg også endel ;D Det er som regel mye bedre utvalg i store og lange gardiner enn store og lange duker, så det er bare genialt. -og så fint dekket bord, helt nydelig. *♥*

    SvarSlett
  3. jeg ville spørre om det samme... Står treet ditt støtt oppe i bøtta eller har du fyllt den med sand?

    Yvonne

    SvarSlett
  4. Hei igjen.
    Tusen takk for svar Jeannette. Jeg ber virkelig så mye om unskyldning. Det var aldri min mening å stjele bildene dine. Jeg tenkte ikke på at dette var "private" bilder på en måte, jeg ville bare reklamere for det flotte bladet. Jeg burde ha tenkt meg bedre om og spurt om lov først, og er virkelig lei meg for at jeg ikke tenkte så langt.
    Hilsen Yvonne

    SvarSlett
  5. Fantastisk! SÅ mykje inspirasjon! Herleg innlegg! MEN::: kva er det mine auger skuer bak på veggen der? Er det ein TYLLkjole? :) brudekjole? It made my day! :)

    Ha ein herleg aften kjære du!
    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  6. Hei, så flott bord du har dekket, koselig å være gjest her tenker jeg;)

    SvarSlett
  7. Så fin borddekning! likte godt engelen som de kunne få med hjem. håper vertinnen fikk vertinnegave også!:)

    ha en fin kveld!
    klem ellemell

    SvarSlett
  8. Så vakkert du har ordnet det til!
    Englekyssene dine ble kjempefine!

    Ønsker deg en fortsatt flott adventstid! Klem : )

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!