Venninnegave

Forrige helg var jeg i bursdag til en venninne.
Det er alltid litt vanskelig å finne ut hva man skal gi i gave, spesiellt hvis vedkommende ikke ønsker seg noe.
Jeg elsker å både gi og få gaver, og mitt beste tips er å finne et tema.
Her får du noen forslag til venninnegaver:

Skjønnhets-tema
Fyll en fin toalettmappe med sminke, såpe, sminkefjerner, kremer, vatt og q-tips.

Farge-tema
Lag et farge-tema, der alt har samme farge. For eksempel en blå gavepose med et blått skjerf, blå vanter og blå øredobber. Eller en hvit løper, hvit lysestake og hvite duftlys.

Spa-tema
Til hjemmespa på badet. Duftlys, badeolje, sånn massasjedings med fire føtter, fotbad og ansiktsmaske.

Mat-tema
Kokebok, grytekluter, kjøkkenredskaper.



Jeg fant ut at jeg skulle bake rosa muffins til min venninne siden det var et jenteparty, og da var det lett å velge tema: Muffins-bursdag!

Jeg ville lage noen ordentlig svære, amerikanske muffins, og disse blåbær-muffinsene fant jeg på den fantastiske bloggen "Grys kjøkkenskriverier". De var veldig gode, og oppskriften finner du HER.
(Oppskrift på toppingen HER )

Jeg scrappet en gavepose med muffins på. Den hvite posen var noe jeg hadde liggende, jeg tar alltid vare på ting jeg kan lage noe av.


Kortet, med samme tema.

I tillegg til muffinsene ga jeg henne et norgesglass med forskjellige muffinsformer og kakepynt.

Også la jeg ved oppskriften på muffinsene hun fikk.

Gryteklut hører også til muffins/bake-tema, og jeg fant denne superkule grytekluten!

Serviettene er fra Panduro, veldig "jentete" og perfekt til jenteparty:-)

Ønsker deg en riktig god helg!
*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Fytte grisen så gode de muffinsene ser ut...

    SvarSlett
  2. Det så faaarlig godt ut ja;

    God helg, Jeanette;)

    SvarSlett
  3. Ingvild og alle, de muffinsene var KJEMPEGODE! Og for en gave å få. Når jeg nå ser blogginnlegget, er det nesten som å ha bursdag en gang til. Men jeg ble ikke 39, altså. Bare 29.

    SvarSlett
  4. Å, så mange gode ideer,
    gaven din var kjempefin!
    Ser på kommentaren over at det er
    Eva som har hatt bursdag....
    vist det er den Eva jeg tror,
    skal jeg sjekke linken til henne..
    Så flott at du bruker oppskriftene,
    og takk for så fin omtale.
    Ønsker deg også ei flott høsthelg!
    Klem : )

    SvarSlett
  5. Absolutt en av de kuleste gavene jeg har sett!! : )

    SvarSlett
  6. Så fantastisk fin gave, bra tips...som jeg trur jeg må herme etter neste gang en venn har bursdag. Bloggen din er så fin;-))

    SvarSlett
  7. Tusen takk for tips! Disse må prøves ;-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!