Fargeterapi

Idag har jeg vært i Nannestad og Jessheim på jobb. Det er veldig mørkt ute her idag. Skyene henger mørke på himmelen, men foreløpig ser det ut til at vi slipper unna flom, som det er snakket så mye om på radioen idag.

Vel hjemme igjen sitter jeg nå og redigerer bilder fra Thailand, *sukk* og lengter tilbake.
DER var det lys og varme, der:-)

Her hjemme har hekken vår tatt på seg høstkåpa, så når vi ser ut av vinduet ser vi en vegg av farger.
Og farger hjelper selvsagt litt på humøret:-)

Denne søte mini-orkidéen fikk jeg av min farmor. Jeg ELSKER jo alt som er nusselig og i mini-format, så det var midt i blinken.



Ute i hagen har kirsebærtreet også skiftet farge. Det har vokst mye i år, men ikke noe bær foreløpig.  Blir spennende å se til neste år!

Det er ikke alt som lever i hagen lenger.

Mini har skjønt at han burde være ute, men han syns nok det er litt vått og stusselig.
Men han elsker å ligge i hvitløken, gjerne sammen med kameraten Tarzan i nabohuset.

Mannen har satt opp bod bak på den ene garasjen. Godt med et sted å lagre gressklipper og hageverktøy.
Jeg ville gjerne sette inn et gammelt vindu med sprosser istedenfor det stygge plastikkgreiene som fulgte med. Og dessuten bytte ut den stygge takpappen med gammel, fin takstein. Men da sa Mannen stopp, gitt! Nei, det syns han bare var noe tull! Og han hadde sagt det til faren sin også, sa han, og påsto at han holdt på å le seg ihjel. Hmpf...
Jaja, jeg kan ikke få vilja mi bestandig:-)

I kveld blir det peis og sofakos, tror jeg, det er jo en av fordelene med høsten. Vi har liksom lov til å kose oss i sofaen under pleddet når det er mørkt og stusselig ute:-)
Ha en fin høstkveld!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. For det første: fin ny bloggtopp!
    For det andre: deilige høstbilder, både de fotograferte og de mentale.

    klem

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!! Ja, nå høljer det ute, men det blir nok ikke så ille her som vestpå.
    Så det spørs hvor mye som er igjenav de flotte høtsfargene i morgen tidlig...
    Stå på for å få gammelt vindy med sprosser - det hadde vært kjempefint i den lille boden. Kos dere i sofaen mens det bøtter ned utenfor. : )

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!