Middag med venner

Som tidligere nevnt hadde jeg venner på middag lørdag i anledning min 30-årsdag.
Jeg ELSKER å styre og ordne, pynte og lage mat!
(Men er glad det ikke er hver dag, for det er jo ganske mye jobb også!)




"Velkommen"-lapper syns jeg er så koselig, og et alternativ til bordkort med navn.
Jeg har bare klippet ut biter av ark, brukt stempel langs kantene og brukt "velkommen"-stempel. Kjempelett!
Så festet jeg lappen rundt servietten med naturtråd.

Serviettene er fra Kremmerhuset.

Ideen med en rose på hver tallerken fikk jeg fra det seneste nummeret av "Bolig pluss".

Se bare på disse inspirerende bildene!

Jeg kjøpte roser dagen i forveien, og surret blonder rundt cirka halve stilken, øverst. På den måten kunne jeg sette de i vann uten at blondene ble våte, og dagen etter bare klippet jeg av rett under der blonden sluttet og la rosene på tallerknene.

Jeg syns også det er gøy med en liten gave til hver gjest.
Jeg kjøpte søte små hjertesukkertøy som jeg pakket inn i cellofan. Så knøy jeg igjen med et pent bånd og festet en liten, hvit fjær på.

Stearinlys hører selvsagt med på et festbord. Disse  lysestakene er fra Nille.

Tips: Pynt lysestaker, vaser og lignende med bånd for å få et mer personlig preg!



Denne søte, rustikke telysholderen er fra "Himmelrommet interiør". (Skjettensenteret)
Jeg liker kontraster mellom røffe og vakre ting!

Disse telysholderne fikk vi til bryllupet vårt. De er fra Glasmagasinet. Du kan fylle de med hva du vil, etter humør og sesong! Jeg har fylt de med skjell og sand.

Og disse tre søte er fra Kremmerhuset!

God tirsdag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Hei Jeanette. Du hadde vel ikke BP-abo fra før?

    SvarSlett
  2. du må väre den perfekte vertinne/venninne

    SvarSlett
  3. hei hei!
    Stilig! Flott dekket bord!

    SvarSlett
  4. Tusen takk:-)
    Nei Tanja, hadde ikke det:-) KJEMPEglad for det, takk og takk:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!