Bursdag/Valentines/Morsdag/Fastelaven og verdens fineste kake!


På søndag hadde jeg hele familien samlet hos meg på mat og kaker.
Selvom det begynner å bli en stund siden bursdagen min, feirer jeg enda:-)
Denne gang altså familieselskap. I tillegg var det jo både Valentines, morsdag og Fastelaven, så det var nok å feire!

Denne nydelige buketten fikk jeg på Valentines day av min kjære mann!

Endelig fikk jeg bruk for haugen av sølv-sommerfugler jeg kjøpte for lenge siden:-)

Boller hører selvsagt med til Fastelaven, og jeg fant ut at muffinsstativet jeg kjøpte på Kremmerhuset var det perfekte bollefat!

Jeg har verdens beste mann.
Ingen tvil, og her er han!
Børge er flink til veldig mye, han har tross alt bygd opp et helt hus innveldig nesten helt alene, men lage mat det kan han ikke!
Det var derfor overraskende når han en ukes tid før familiesamlingen ymtet frempå at han skulle lage maripankake til meg i anledning bursdagen.
Jeg humret litt og understreket hvor vanskelig det er, og mye jobb ikke minst! Men jo, han ville prøve seg.
Og før du hopper til neste bilde må jeg få understreke at denne mannen ALDRI har lagen en kake før...



Har du sett en nydeligere kake?!
Jeg er så mektig imponert!
Han har kjevlet marsipanlokket selv. Jeg har laget marsipankake mange ganger, og aldri fått det til så fint! Har du prøvd selv, vet du hva jeg snakker om.
Jeg har altså et skjult kakelagetalent til ektemann:-)
Og hva er egentlig mer romantisk enn en egenlaget kake til Valentines?

DET er kjærlighet, det:-)

*-* Jeanette Bækkekvold *-*

Kommentarer

  1. jeg er mektig imponert! Og jeg har kjevla ute et marsipanlokk og to ... Spørsmålet er om dette er nybegynnerflaks...? Kan han gjenta suksessen?

    SvarSlett
  2. Hehe ja jeg også! som sagt: de som har prøvd selv VET hvor vanskelig det faktisk er! (Jeg kjøper ferdig flatkjevlet selv!)

    Men det hjelper nok mye at han ELSKER marsipankake, kanskje det er noe der?:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!