Ferdige bildeprosjekter!

Ja, dette er faktisk min siste dag i 20-årene...
I Morgen er det ubønnhørlig slutt! Jaja, det er visstnok ikke så fælt å bli 30, hører jeg.
Dagen skal feires med åpent hus hos oss, venner og familie er hjertlig velkommen mellom 15:30 og 18:30:-)
Ikke bare for å feire meg altså, men også en slags innflyttningsmarkering, vi har pusset opp i to år og begynner endelig å se resultater av det.
I mellomtiden: her er noen av bildeprosjektene mine i det siste som er ferdige:

Endelig fikk jeg tak i flere sommerfugler, så nå er dette bildet, som henger i gangen,  ferdig!
Ideen har jeg stjålet av Aina Thunem (http://ainathunem.blogspot.com/) som er superkreativ!
Rammen er gammel og arvet etter oldemor, den har jeg spraylakkert svart. Sommerfuglene er festet med superlim.


Maling er ganske nytt for meg, så her går det i eksperimentering! Akryl er tingen.
Jeg syns teksten er så søt, det var en av mange søsteren min skrev til meg i en bok jeg fikk av henne, så dette bildet er til ære for henne:-)

Jeg brukte scrapbookingbokstaver som "stensil" og distressblekk, og det var litt dumt fant jeg ut i ettertid. Det tåler ikke noe vått, så jeg får ikke spraylakkert det. Jaja, det får henge på veggen uten at noen tar på det:-)
Glassperler i midten, notearket er festet med decoupage.

Dette bildet har jeg laget i Photoshop og fått printet på lerret i 50x70x4cm. Bildet er fra Le mont St Michel i Frankrike.

Enda et akrylbilde, kombinert med diverse andre teknikker. bildet er et strykemerke som jeg har festet rett på lerretet.


Dette har vært det største prosjektet mitt, et jeg har hatt i hodet lenge. Bildet er fra 2003, det er mannen min og broren hans som går bortover stranda i Hoddevika på Stadt.
De mistet moren sin i 1997, og dette bildet er en slags hyllest til henne.
Jeg har kombinert foto med akrylmaling og sand fra stranda i Hoddevika. (Og skjell)

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive "Vade mecum", som betyr "Gå med meg" på latin. Men jeg klarte ikke å få munnskyll-assosiasjonene ut av hodet, så da ble det teksten jeg hadde i hodet i begynnelsen:-)



God torsdag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. masse fint! vurderer sterkt å kjöpe en blank canvas og begynne selv

    SvarSlett
  2. Takk Aina, og takk for inspirasjon til sommerfuglbildet:-)

    SvarSlett
  3. Utrulig fine bilder du har laget!!
    Har foresten en spray som du kan bruke på bildet ditt, det fungerer å spraye på vannmaling så da burde du kunne bruke det på bokstavene :)

    Hilsen svigerinna di:)

    SvarSlett
  4. Takk:-)
    Er det fikseringsspray du har? Har det selv, men ikke turt å bruke den. Sølte en dråpe vann på noe jeg hadde tatt stempel på, og da fløt det utover. Mulig det går etter å ha tørket lenge?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!