Velduftende favoritter

Jeg er en duftlys-junkie, rett og slett.
Jeg elsker å komme inn i et rom og bli møtt av en deilig duft og blafrende stearinlys. Det er stor forskjell på kvaliteten på duftlys, noen brenner opp med en gang, andre dufter nesten ikke i det hele tatt.
Det går mengder med stearin- og telys hos oss i løpet av et år, og jeg føler meg derfor kvalifisert til å anbefale deg mine favoritter:-)

Durance er kanskje duftlyset over alle duftlys, fra Frankrike.


Dette duftlyset fra Durance koster en del mer enn på Ikea (ca 120-170kr), men til gjengled er det 40 timers brennetid! Det går VELDIG mange Ikea-lys på den tiden:-)
Duften herlig og akkurat passe sterk, i tillegg kommer den i et pent glass.
Min favoritt er Lavendel.

Lyset får du kjøpt i de fleste butikker med shabby chic-stil, det er massevis av nettbutikker. For eksempel denne: http://www.mirabell.no/_catalog_34779/Durance

Yankee candle er kanskje litt ukjent i Norge, men i USA er dette en stor favoritt!
Heldigvis er det fler og fler som selger den i Norge, jeg så senest at Plantasjen har begynt å selge dem.
De kommer både i flere størrelser, og utallige dufter. Alt fra "Clean cotton" (lukten av nyvasket tøy) til vannmelon. De ligger på omtrent samme prisniva som Durance, men igjen er det kvalitet vi snakker om.

Dette er en av mine Yankee candle-favoritter: "sparkling snow".
(Hm, rart det ikke dufter sånn når jeg går ut døra nå, du?!)

Nyt!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. clean cotton er min fav. Helt fantastisk. Den dagen noen lager et lys som lukter nyfødt baby er jeg i himmelen.

    SvarSlett
  2. Hehehe, vet du hva, det må jo finnes? Vi snakker jo USA her!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!