Skilt og Drømmehjerte

Skilter i metall og tre er veldig pop for tida. Selv har jeg ganske mange, fant jeg ut da jeg tok en fotorunde!
Dette henger ved inngangsdøra.

Over døra fra gangen til stua...

... mitt kuleste skilt! (Og meget passende)

Metallskiltene kjøpte jeg på julemarkedet i tivoli, København.


Dette henger på kjøkkenet, som venter på å bli pusset opp, forøvrig.


Ellers er jeg akkurat ferdig med denne boka. Det er en oppvekstroman fra Cuba.
Boka skildrer livet før og etter Castro, ganske spennende tema.
Den handler om to venninner som vokser opp veldig tett, og etter Castros inntog blir de splittet. Den ene flykter til USA med familien, den andre blir igjen i Cuba. Hele tiden holder de kontakten per brev.
Etter å ha lest en del dårlige bøker i det siste trengte jeg virkelig en opptur på den fronten nå, og tenkte at denne boka, som ligger på mange topplister, må jo være tingen! Men jeg syns dessverre ikke det.

Historien er fin, men for meg blir språket litt for "enkelt" og lite troverdig. Jeg har alltid problemer med bøker der deler av den skildres i "brevform". Å la karakterer i boka skildre følelser og steminger blir ikke like troverdig, rett og slett fordi jeg ikke tror på det. Setninger fra et brev som: "Jeg så omrisset av de brede skuldrene hans komme oppover trappen. Øynene lette etter meg, ville, sultne og fulle av ensomhetens smerte."
Hvem skriver noe sånt i et brev? Jeg tror boka ville vært mye mer troverdig hvis forfatteren lot karakterene skildre som tanker, ikke i brevform.
Uansett: Noen ganger handler det å like en bok rett og slett om kjemi, og her klaffet det ikke for meg.

* * *

Sola skinner ute og det er påske!
Jobbing på meg idag, men alt blir litt lettere når det er soool!
Håper du får en fin dag.

*-* Jeanette Bækkevold *-*



Kommentarer

  1. Hi hi... Drømmehjerte kjøpte jeg for et par uker siden. Men har 2 andre bøker jeg må lese først.

    SvarSlett
  2. Det blir spennende å høre hva du syns om boka, Tanja!

    SvarSlett
  3. har fått den boka i gave for en tid til bake,men har ikke vunnet å begynt på den ennå...Kanskje jeg skal ta den med på hytta i påska ;o)

    Ellers er du ikke alene om å ha en del skilt,det er noen her også når jeg begynner å lete - så rart at de bare kommer snikende inn i huset nesten uten at jeg merker det he he
    Men fine det er de !!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!