Antikke Athen

I går ble en superhektisk dag, så jeg rakk rett og slett ikke å blogge:-)
Noen dager som frilanser blir lange og intense, men heldigvis er ikke alle dager like. Idag er det litt roligere, kun hjemmekontor og et møte i Oslo.

Her kommer litt flere bilder fra Athen, der vi var på weekendtur.
Athen er proppfull av antikvitetsbutikker og har et stort loppemarked hver søndag!
Her er det nok noe å sikle på for dere shabby chic-damer:-)


Loppemarked i sentrum av Athen, hver søndag!

Nydelig, gammel gyngestol. Tenk å male denne hvit:-)

Utrolig mye fine, gamle kofferter.

Og mange kule, greske reklameplakater.

Et helt komplett servise!

Utrolig dårlig bilde, tatt igjennom et vindu, men for noen utrolig kule stoler!


Bokstativ. Det hadde vært noe å ha kokeboka på!

Kule, gamle skuffer som kan fungere som settekasser!


Nydelig telefon.

Og her er jeg, i full konsentrasjon!
Jeg syns det er så vanskelig å finne noe på loppemarkeder, det er så mye at jeg nesten blir svimmel! (Og det hjelper jo ikke så veldig med en utålmodig mann som hater shopping på slep:-)  )
Jeg blir veldig etterpåklok, og ser bare på bildene jeg legger ut nå hva jeg skulle kjøpt med meg hjem.
Men det ble da noe!


En kul ide: Gamle bilder sydd sammen til en duk!


Åh, den som kunne tatt med en stol på flyet:-)

Kul gammel jukebox, for deg som liker 50-tallsstilen:-)

Religiøse butikker fantes overalt i Athen, og replikaer av berømte ikoner, lys og røkelse selges omtrent på hvert gatehjørne.

Fra en gammel basilika.

Min kjære mann syns det var ganske morsomt at jeg snudde ryggen til Parthenon for å fotografere denne gamle, fine benken:-)
"Jammen, se så shabby chic den er! Den MÅ jeg jo bare blogge!"

Gamle, franske postkort, funnet i et antikvariat for 1 Euro stykket.

Vi kom over en hel, to etasjes leilighet som fungerte som et permanent loppemarked!

Det var ting OVERALT!



Og hva kjøpte jeg med meg? Følg med i morgen for mine shoppekupp:-)

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Takk for Barcelona-tips :)
    Skal ta de med meg i bagasjen jeg reiser :) Gleder meg veldig!
    Elsker før og etter bildene dine. Ble veldig fint.
    Kommer snart tilbake :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!