Plastic = Fantastic?

Er det greit med plastikkblomster?

[Kremmerhuset]

Jeg har egentlig forbundet plastikkblomster med gamle damer som av praktiske grunner (= begynner å bli glemsk, så husker ikke å vanne) kjøper seg en julestjerne som de setter i et vindu med mye sol. Denne blir så selvsagt glemt (fordi vedkommende er dement, som sagt) og blir stående å støve ned.

[Kremmerhuset]

Gradvis mister den fargen, og tilslutt står den der som en blek påminnelse, sammen med dorullnisser, vinrøde velurgardiner og ulike nipsfigurer.

[Kremmerhuset]

Men plastikkblomstene i butikkene idag ser jo særdeles freshe ut?

[Kremmerhuset]

Er det "lov" for oss som ikke har så grønne fingre?

[Kremmerhuset]

[Bohus]

[Bohus]

[Bohus]

[Bohus]

Finnes det håp for oss, kan vi også oppleve vakre blomster, året rundt?
Eller er det bare tacky? Jeg bare spør:-)

God helg til deg!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Jeg stiller meg i Nei-kategorien der kjenner jeg.

    SvarSlett
  2. Jeg har også tenkt at: plastikkblomster=gamle damer... Men idag dro jeg til Plantasjen å kjøpte meg en stykk gul plastikkblomst i krukke og en plastikkplante (de så utrolig naturtro ut altså). Å jeg er bare 30 år:o)

    SvarSlett
  3. Jeg er VELDIG i ja modus til kustige blomster, nå kan man få kjøpt så mage flotte silkeblomster at man trenger ikke å se forskjell en gang...
    Jeg har en veranda der sola er helt fra den kommer opp til den går ned, og den første sommeren med ny stor veranda ble veldig kostbar i blomster. Så nå er det kunstige, naturlige potteroser fra plantasjen på verandaen hele sommeren, og t.o.m svigermor har trodd de er ekte (og hun står med rompa i været hele sommeren og luker blomsterbed)

    SÅ - Gå for kunstige blomster der det er behov, vi kan jo synes det er fint med blomster fordi om vi ikke har grønne fingre alle sammen ;o))

    Ha en fantastisk helg!!!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig hilsen:o)
    Som du ser har jeg også kunstige blomster i mitt hjem:o) Er enig i at de ser langt mer naturtro ut nå enn for noen år siden. På hytta nytter det i hvertfall ikke med noe annet!:o)
    Ønsker deg en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Jeg hadde aldri trodde jeg skulle si det men plastic er faktisk fantastisk. særlig når det finnes så mye lekkert som ser helt ekle ut. Jeg bor nemlig i en stue som ikke er noe lys i og jeg dreper alt som er over en lav sko. Så heier på plastikk:-)

    SvarSlett
  6. Hei
    Så koselig blogg du har og veldig interessant spørsmål du stiller=) For noen år siden tenkte jeg som mange; nei plastikk blomster går jo ikke an, MEN etter at vi startet www.landstil.com har jo skiftet oppfatning totalt!!! Plastic er jo bare helt fantastisk!!! Både jeg og datterem nin Anette har hjem som ofte er på trykk i interiørmagasiner, og uten plastikk blomstene hadde vi regelrett ikke overlevd og den estetiske opplevelsen ville vært fraværende=) Ingen av oss har grønne finger og her i gårdren jukser vi vilt; BÅDE inne og ute!!! Så er jo heller ikke dagens kunstige blomster hva de engang var. De vi har kommer fra utlandet og er så naturtro at mange av kundene våre regelrettt må kjenne på dem for å se om de virkelig er fake. Så du kan trygt begynne å bruke kunstige blomster; det er bare så in og er med på å skape flotte stemninger. Hvordan tror du ellers at jeg hadde fått innredet huset hos oss i fransk landstil, med oliventre, pioner og ranuncel=) når alt jeg tar i av det grønne visner vekk=) (hm, det kan selvfølgelig ha sammenheng med at jeg glemmer å vanne da...)
    Mange hilsen Tone

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig blogg du har!

    Det er jo mye fint å velge så hvorfor ikke prøve, en ser jo fort om en ikke liker de så godt når de er kommet i hus..

    Ha en fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  8. Jeg synes plastikkblomster er greit jeg, til en viss grad. Frisk og fint med noen ekte og. Har en vase med en plastikkblomst her hjemme, for noen år siden var jeg hekta, og hadde sikkert hundre.. Ble litt lei, og bestemte meg for og klare og passe på de ekte blomstene, men har for det meste grønne, for de holder litt lenger og:) Har mer grønne fingre enn blomstrende fingre:P hehe:)

    Håper du har hatt en fin helg!

    Klem Cathrine

    SvarSlett
  9. hei!
    hiver meg på denne meningsmålingen din ;)
    som fersk blomster elsker så må jeg nok si NEI til plastblomster. de kommer ikke inn i sommerhuset vårt en gang.
    Jeg blir så inspirert av dere fotografer og måten dere fotograferer på. masse herlige reisebilder her. jeg storkosa meg ;)
    klem bea-cici

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!