Jeg har fått meg på kassa!

God fredag!
Herregud, så fort uka gikk. Men sånn er det når man har det gøy!
For de uinnvidde henspiller tittelen min på Harald Eias fantastiske Oslolosen-sketsjer:-) Har du ikke fått det med deg må du sjekke det ut HER. Jeg ler så jeg griner hver gang:-)

Jeg er så heldig at jeg har spioner blant slekt og venner.
Interiørspioner.
Nostalgispioner.
Søppelspioner.
Helt sant!
I våres ringte min svigerinne for å fortelle meg at naboen til svigers var i ferd med å kaste en ganske sliten, men potensiellt vakker og gammel benk. Hun hadde kjørt fordi borettslaget da de hadde dugnad. Jeg kastet meg på telefonen til svigerfar.

Jeanette: Svigerfar?! Er du hjemme?!
Svigerfar: Ja....
Jeanette: Naboen din er i ferd med å kaste en en ødelagt benk!
Svigerfar: Ja, vi har dugnad....
Jeanette: Kan du redde den?!
Svigerfar: Redde hva?
Jeanette: Den gamle benken! Fort!
Svigerfar: Skal jeg plukke opp en gammel benk fra søpla?
Jeanette: Ja, og fort deg, før noen andre tar den!
Svierfar: Øøøh... Ja... Jaja, jeg kan vel det...
Jeanette: Takk!!! Du er supersnill!

En halvtime senere kommer svigers kjørende i den skranglete, røde bilen sin med en ødelagt benk i bagasjen.
Den var fantastisk! Smijernsben og det hele! Det eneste som mangler er noen nye planker, et par strøk med hvitmaling og litt pussing med sandpapir for patinert effekt. Perfekt!

Jeg har også venninner som sender meg MMS-bilder når de er i butikker og ser ting de vet jeg liker, og besteforeldre som graver i kjelleren for å finne nostalgiske ting jeg kan ha nytte av. Heldig er jeg!
Takk til dere alle:-)


En dag denne uka tikket denne MMs'en fra min søster inn med følgende beskjed:
Maxbo Alnasenteret, 250 kr.

Ta tre!
Svarte jeg, og dermed fikk jeg tre fantastisk kule trekasser på døra:-)
(Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg er bortskjemt!)

Kassene var helt perfekte, akkurat passe shabby og størrelsen var fin.
De har foreløpig fått plass i stua.

Denne måten å stable bøker på så jeg i et interiørblad.



Min kule disko-pipp!
Den fikk jeg av min venninne Tanja, som forøvrig også er en av mine interiørinformanter:-)

Nå er det helg, og det skal bli godt.
God helg!

*-* Jeanette Bækkevold*-*

Kommentarer

  1. Hei, så flott blogg du har. Jeg har også selv begynt å blogge og det er morsomt, men man mister litt motet når man ser alle de flotte bloggene her ute i blogglandia. Kikk gjerne inn til meg om du har lyst, og legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Jeg legger meg til som følger av bloggen din også. Wilhelmine

    SvarSlett
  2. Så fantastiske flotte kasser!! Maxbo, alstå? Who knew?? Så hærlig! Dei passa perfekt heime hjå deg og eg elskar måten du brukar dei på, koseleg ♥ HJAAAAAAAARTE ;) *ler*

    Såg at du har Mitt skattekammerbøkene. Eg fekk akkurat tak i dei på loppemarknad, 1-10, raude, 50 kr :)

    Må seie eg kjenner meg att i det du fortel om spionane dine ;) Her er det meir som; dersom ingen andre vil ha det, så vil garantert Hanne ha det! Å det vil eg, som oftast! På daglegvarebutikken nærmast meg har dei flotte, gamle kasser. Mannen min hadde spurt om dei var til sals for ein billeg penge. Mannen min spurte på vegne av meg!! HOHO!! Då har eg "gjort noko rett" :) Men dei var alstå ikkje til sals, lyt berre skule med argusauge kvar gong eg er der ;)

    Gratulerer til deg med dine flotte kasser! Nyt synet ;)

    GOD HELG ♥

    NB. Tusen takk for hyggelege komplement på bloggen min! Skal legge ut skikkeleg flotte bilete av kattane ein dag! No er eg fyljar av din blogg òg, var ikkje mogleg å legge meg til tidlegare :)

    SvarSlett
  3. ...sa folk ;)))

    Vi hadde oslolosen moment på jobb idag ! Ler så vi griner !

    kassene var fine ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefine bilder fra Sukkertøy for øyet:)
    Håper Kamille begynner med fast interiørbloggspalte:)

    ha en flott helg!

    Klem Lise

    SvarSlett
  5. Heldiggrisen:)

    Såååå fine kasser, send noen over til meg også:)

    Ha en fin helg,
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  6. HE HE synes jeg ser for meg din svigerfar når han skal hente ting fra søpla for deg, det ligger nok ikke helt for dem,men han bør vel bare venne seg til det tror du ikke ;)

    Nydelig reportasje i siste Kamille, har kost meg med den mange ganger ;)

    Håper du har hatt en flott helg, her har sommeren kommet på en liten avskjedstur, så denne uka ska vi visst kose oss masse i fint vær ;)

    SvarSlett
  7. Heia.

    Nå har jeg i over to dager (på ettermiddagen) satt og bladd meg igjennom bloggen din, og kosa meg. Du har en vakker og inspirerende blogg!
    Så nå her du en ekstra følger =)

    He en flott uke

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!