Helenas kjøkken

Det er hektiske dager for tida, mye jobb, trening og ting som skjer. Det er selvsagt positivt, men det er viktig å sette av tid til de små tingene i hverdagen innimellom.
Derfor skal jeg hente niesa mi Helena på to og et halvt år i barnehagen idag.


Hjemme hos oss har Helena lekekjøkken. Jeg syns det er hyggelig at hun har "sine" ting hos tante og onkel.

Jeg E-L-S-K-E-R alt som er lite og nusselig.
Nesten uansett hva det er.
Jeg vet ikke om det appelerer til barnet i meg eller hva det er, men ser jeg en bitteliten, nusselig sak så må jeg bare kikke litt på den!

På Ikea har de utrolig mange nusselige saker for tida, som denne tøy-kaka!
Fatet er fra en interiørbutikk, det samme med håndklet. Kakespaden er gammel og arvet.

Kopper og skåler fra Ikea.
Den søte espressolageren for én person kjøpte jeg i Italia i sommer. Perfekt for en liten kaffekoker:-)

Vaskekosten er fra et bruktmarked jeg besøkte i sommer.

Kakaoboksen er også gammel og fra et bruktmarked. Kakene er fra Ikea.

Kjøkkenutstyr fra Ikea, den gamle kakeformen er arvet.

Noe av det desidert nusseligste de har på Ikea for tiden er disse søte, små glassene.

Melkeflasken er fra bruktmarked.

Finglass til dukkenes saftparty.

Det er litt vanskelig å se hvor små og nusselige disse glassene egentlig er, her ser du perspektivet bedre:-)

Ikea.

Tøy-is fra ikea.

Fruktavdelingen.
(Frukt fra Biltema)

De har masse kul tøy-mat på Ikea!

Skal det være litt egg og bacon?


Jeg gleder meg ihvertfall til å få kaffe og kake av Helena idag:-)
Ha en strålende dag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Nusselig og skjønt og helt bedårende!!!! Heldig hun er som har så snill tante som har laget så fin kjøkkenkrok! Og heldige tante som får leke i den fine kjøkkenkroken :)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Heldig er Helena:) Så mye fine ting a gitt. Har du sett alt det fine som finnes her http://www.oskarellen.se/?page=product&category=latsas_lek

    Ha en fin dag, Jeanette:)
    Klemmer fra meg!

    SvarSlett
  3. Hei Jeanette!

    Er ubeskriveleg misunneleg på alle som bor så pass nær Ikea at det går an å handle alle søte ting!! Har sikkert blada i gjennom katalogen alt for mange gongar alle reie! Alle tinga er berre utruleg nusselege! Helena må berre ELSKE å vere på besøk hjå tante ;)

    Kom over bloggen din på Ida Susanne sin sukkertøyblogg ;) Har lese nokre av innlegga dine og må innrømme eg flira høgt til fleire av dei! Du skriv innmari godt! Og eg kjenner meg att i mange av tinga du skriv om(spes. dialogen mellom deg og mannen din om det mugne vindauget) *ler*

    Skal nok fylje deg og er sikker på at eg får flier fleire gongar når eg les :D

    Ha ei flott helg!

    Hanne

    SvarSlett
  4. Heisann:)
    Så hyggelig at du har laget egen kjøkkenkrok til din niese...tenker det er stas og være hos tante:)Ja..masse nusselige ting her....er svak for det jeg og...men prøver og bryte litt med blekk og rust:)
    ha en kos helg med din niese..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Åh, jeg liker dette innlegget så godt. Kanskje særlig fordi jeg har så lyst på alle de tingene, men jeg har ikke barn ennå, så samboeren synes det er litt for tidlig til å begynne å kjøpe inn alt jegk ommer over. Elsket ideen med å ha krøllet papir til melk :) Og selvfølgelig, veldig fine bilder!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!