Hjemmespa

Når jeg var i Thailand på jobb nylig besøkte vi en del spasentre. De var helt fantastiske, og jeg ble så inspirert av alle fargene, luktene og lydene.
Ikke minst er det deilig å roe helt ned etter harde arbeidsdager.
Dette var en del av turen jeg virkelig hadde lyst til å dele med mannen min, så jeg bestemte meg for å lage Thai-spa for han på badet hjemme når jeg kom hjem.
Her får du noen tips til hvordan du kan lage hjemmespa!

Rolig musikk er et must, min favoritt spa-sang er DENNE.

Pynt med blomster.
Jeg fikk orkidéer på flyet hjem (Thai airways) og det passet jo perfekt.

Produkter.
Jeg kjøpte med en del deilige produkter hjem fra Thailand.
(Halvparten av dem på en taxfreebutikk i Bangkok. Og for å være ærlig hadde jeg skikkelig jetlag og vaset rundt i halvsøvne på flyplassen, det var midt på natta, og en meget overtalelsestalenfull dame prakket det på meg. Man orker jo ikke protestere når man går i søvne. Men jeg angret ikke etterpå, altså. )

Kjekt å ha på hjemmespa: Kroppsskrubb, fotkrem og duftolje.

Fotbad og massasjeoljer.

Ansiktsmaske.

Flytelys til badekaret.
Disse søte blomsterlysene kjøpte jeg på et marked i Phuket.

Et herlig duftlys, skulle ønske jeg kunne sende lukta ut av datamaskinen,  dette dufter av deilig sitrongress.

Masse telys og stearinlys må til på hjemmespa.

Tips: Fukt kluter i vann med bittelitt velduftende olje i. (f.eks sitrongress, det er veldig friskt.)
Rull klutene pent sammen, og legg de i kjøleskapet en stund.
Deilig med en kald, velduftende klut når man ligger i det varme badekaret!

Frisk frukt. (Og god drikke, champis hvis det er helg!)

Massevis av håndklær.

Fotbad med teblader, sitrongress og salvie.


Kommentarer

  1. Dette såg himmelsk ut! Eg blei roleg berre av å sjå på dei nydelege bilda eg!?

    Takk for så fine tips!
    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  2. Skikkelig deilig med litt spa følelse:o) I Thailand er det jo bare super fint! Da jeg bodde der for noen år siden var jeg en flittig spa bruker:o)

    SvarSlett
  3. Heldige mannen din. Neste gang kommer jeg også.

    SvarSlett
  4. Så fantastisk!

    Vet hva jeg skal finne på nå neste helg når jeg skal ha min kjære venninne på besøk. (mannen skal på jakt)
    Og da skal mødre ha spa når min ene og hennes 2 barn har gått og tatt kvelden. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!