Høsttur, spøkelseshus og mose

På lørdag var jeg og søsteren min Connie en tur i skogen.
Det var strålende vakkert vær, knall blå himmel uten en sky. Alle fargene nesten glitret, og lufta var skarp. Når det er akkurat sånn er det ikke så verst med høst:-)


Etter en stund kom vi til et forlatt hus. Det var skikkelig spøkelsesaktig, men knuste ruter og flortynne, opprevne gardiner som vaiet i vinden.




Vi brøyt oss igjennom siv som rakk oss til livet, og kikket inn vinduene.

Der var det fine, forlatte ting! En spisebord og en krakk. (Veldig shabby chic!)


Men det beste var kjøkkenet.
Vi kunne skimte gamle aviser inne i skapene, et gammelt fat og denne gamle krakken.

Et stilleben som har stått der lenge.

Dessverre var huset så rottent at det ikke gikk an å gå inn, da ville vi nok gått rett igjennom gulvet.
Men min søster fikk ved hjelp av en lang pinne tak i et gammelt spann!

På spannet var det bilde av to hester og noe som ser ut som et fly fra 2. verdenskrig. Er det noen som vet hva slags spann dette er? Jeg tror jeg må spørre farmor!



Mye vakre farger å se i skogen, jeg blir så inspirert av det.




Vel hjemme fikk spannet plass ved inngangspartiet, med minijuletre i.

Et tips til deg: Plukk kongler og mose til juledekorasjonene nå!
I fjor måtte jeg kjøpe mose og kongler for fem kroner stykket, og det er jo bare tull.
Plukk nå, før frosten kommer for alvor!


Hadet! Au revoir! Arrividerci! God tur, vi sees til neste år!
(*Sukk* Det er noen som får dra på sydentur... )

Kommentarer

  1. Hei Jeannette,
    Og takk for en morsom dag på tirsdag! Skogsturen din var nydelig å være med på.....å finne spor av levet liv i gamle hus er som en liten eventyrreise....

    Ellers har du en herlig blogg, jeg linker til deg, hvis det er i orden?

    KLem fra Hege

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine bilder!!!! Må snart lage reportasje i skogen til neste høst/vinter.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!