Verden inn i stua

Jeg har lenge ønsket meg en globus.
Da jeg var liten hadde besteforeldrene mine en stående i stua, og jeg husker hvor spennende jeg syns det var. Vi har familie i Australia, og det er ikke lett som liten å forstå hva "på andre siden av jorda" betyr. Globusen gjorde at jeg forsto, og jeg elsket å snurre den rundt og stoppe på et tilfeldig sted med pekefingeren for å se hvor jeg skulle reise. (Noe jeg må innrømme at jeg fortsatt gjør!)

I sommer var vi på ferie i Italia, og jeg forsøkte å forklare min niese på 2 1/2 og min venninnes sønn på 4 år hvor vi hadde vært. Alt jeg hadde var et kart, og det er så flatt og uforståelig.

På et bruktmarked fant jeg denne nydelige globusen! Ganske gammel, "Sovjetunionen" er representert, for å si det sånn:-) Men det gjør ikke noe, hovedsaken er at den er rundt og mye mer forståelig!
Selve stativet var gullfarget, så det spraylakkerte jeg hvitt.


Litt nytt til spisestua. Både min mann og jeg er vinelskere, så der blir det vintema etter hvert!

Den nydelige vinholderen fikk jeg av søsteren min. (Ja, jeg er bortskjemt!)

Denne plakaten er fra en vinkjeller vi besøkte i Sicilia i sommer. Det er en reproduksjon av den første reklameplakaten.

Dette skiltet er fra samme sted.

Og denne kjøpe vi  i Champagne, Frankrike i fjor. Der besøkte vi en Champagnekjeller.

Mini slapper av i sofaen, han syns ikke noe om alt regnet.

Jeg håper du får en riktig god helg!
Jeg skal på syklubb med jentene idag, vi samles hver sjette uke og det er alltid hyggelig.
I helgen skal jeg til Sverige på jobb, så det blir nok ikke bare avslapning på meg. Men det kan jo hende jeg får sneket meg til noe, jeg skal nemlig bo på et spahotell:-)

God helg!

*-* Jeanette Bækkevold *-*



Kommentarer

  1. Ah for noen nydelige stemningsbilder!
    Du er så flink. Sykveld med jentene hørtes kjempe koslig ut. Håper jeg og jentene mine kan få snekret sammen en syforening etterhvert og :)
    Jeg kjøpte meg "Vakre Hjem & Interiør" i dag og så bildene du har tatt fra hjemmet til familien Frøysand. Gosh , for et vakkert hjem som du så fantastisk fint har foreviget!!
    Jeg er litt nysgjerrig på hvilket objektiv du bruker når du tar slike interiør bilder. Lov å spørre?
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem fra Marie :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder, og masse kule detaljer, morsomt med vin tema i spisestua, blir kult....
    Spahotell hørtes jo deilig ut,håper du får kost deg litt i mellom slagene også....
    Når det kommer til interiørbilder hva er ditt favoritt objektiv å bruke, om jeg kan spørre om det?
    Ha en fin helg
    klem victoria

    SvarSlett
  3. Så koselig med syklubb da :-)

    Ha en fin helg :-)

    Lotte

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!