Sommerfest

I juli hadde vi en liten sommerfest i hagen hjemme hos oss.
 Begge besteforeldrene mine har bursdag i juli, pluss at vi hadde familiebesøk fra Australia, så det var nok av grunner til å ha en liten fest!

Idéen til dukene fikk jeg på Living. Jeg syns det var så fint med grov, sandfarget duk med hvite løpere på. Men duker er dyrt! Derfor kjøpte jeg stoff på en stoffbutikk isteden for å kjøpe dukene på Living.

Det var litt av en prosess å få dukene "shabby" nok, jeg sprayet de med litt vann og krøllet duken sammen så godt jeg kunne!
Tanken er jo at den skal se brukt og gammel ut, hehe:-)
Min mann bare ristet på hodet da han så hva jeg holdt på med.
(Pleier man ikke å stryke duker?!)

Men jeg ble fornøyd med resultatet, og jeg sparte en god del penger!

Det enkle er ofte det beste. Jeg liker å bruke enkle, men effektfulle dekorasjoner. En glassbolle med vann og blomster som flyter rundt er et eksempel på dette.

"Velkommen"-lapper er også enkelt og effektfullt. Disse er laget av en gammel bok jeg kjøpe på loppis. Jeg har brukt stempel i kantene for å få den "brente" effekten, deretter brukt "Velkommen"-stempel på et annet papir som jeg limer oppå. Tilslutt fester jeg det med helt vanlig hyssing.
Rustikt og kult!

Peoner er så nydelig! Her har jeg brukt norgesglass som vase, en tips jeg har sett på flere interiørblogger:-)

Hvitløken var selvsagt med på festen, og fikk stå på gresset for anledningen. Grillene er klare til bruk!

Vi var 16 stykker til mat, og da er grillkoldtbord veldig enkelt! Da kan alle plukke det de har lyst på å grille.
Jeg lagde grillspyd med svinekjøtt, med kylling og med scampi. Superenkelt!

Foccacia er også enkelt å lage, og det kan lages noen dager i forveien.
Oppskrift finner du HER .
Pesto er nydelig til foccacia, og jeg lagde min egen for første gang. Den ble supergod, om jeg får si det selv!
Søkte bare etter en oppskrift på nettet.
Litt kaker må man også ha, jeg gjorde det enkelt og lagde muffins fra pose:-)

Litt rosa melis og noen kirsebær: Voilá!

En vellykket hagefest, alle hygget seg og regnet holdt seg unna!
Det er ingen selvfølge i dette landet:-)

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Fy søren så fantastisk flink du er Jeanette..
    Dette så ut som en herlig kveld, ble helt satt ut av maten.
    NAM..
    Grillings koldtbord=GENIALT..

    Vakre bilder..FLINKA:)

    SvarSlett
  2. Jeg er selvsagt helt enig med Ida Susanne!
    Du er v-e-l-d-i-g flink, Jeanette. :-)

    SvarSlett
  3. For et flott bord! Så mange fine detaljer! Og grillspydene så veldig gode ut... nam nam!
    Duken din var en god idé -rynkete duk er mitt i blinken for meg som hater å stryke :)
    Ha en fin kveld!
    Klem
    lise

    SvarSlett
  4. Åh, de muffinsene likte jeg veldig godt. Kjempe søte :)

    SvarSlett
  5. Det må jeg si, jeg konkluderer med at jeg har altfor få kreative venner og at det er altfor få hageparty i min vennekrets ;)
    Men har kom ideene på rekke og rad og plutselig vet jeg hva jeg skal bruke linstoffene jeg kjøpte på stoff og stil til, og det må helt klart bakes noen muffins snart, for de var kjempelekre ;)

    SvarSlett
  6. heia!
    oi, så lekkert. Den lille blomsten bare spratt ut av bilde nesten! :)
    Så koselig dekket bord. Der ut som dere hadde det kjempe koselig!

    SvarSlett
  7. Den hvitløken er bærre lækker!!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!