Julegavetips i siste liten

Nå nærmer julaften seg med stormskritt!
Jeg har akkurat pakket inn de siste gavene, og tenkte jeg skulle gi deg et par julegavetips på tampen.

Hjemmelagede julekuler.
En super presang til den som har alt! Og et koselig minne. Jeg har laget slike til besteforeldrene mine i år.

Jeg kjøpte glassjulekuler på Panduro, der fikk jeg også tak i esker til disse.

Så printet jeg ut gamle bilder på en helt vanlig printer, på vanlig papir. Jeg festet bildet på med decoupagelim, og lot tørke. Så pyntet jeg med blonder, glitter, sløyfer osv.

Ganske enkelt, men effektfullt!

Dette er oldeforeldrene mine som unge.

Og dette er et av mine favorittbilder av farmor og farfar, nyforelska på skitur:-)
De gamle bildene avfotograferte jeg med et speilreflekskamera, men de kan også scannes inn.
Jeg har brukt gamle bilder til forskjellige morsomme prosjekter, og samtidig bevares de for ettertiden når man digitaliserer de.

Vips!
Så har man en fin presang til besteforeldre.


Det andre tipset er å lage et kakefat at gamle asjetter og glass.
Disse kjøpte jeg på bruktmarked for en stund siden.

Men litt glasslim blir det fort en fint og personlig kakefat!



* * * * * *


Her i huset går det unna, det lille badet er nesten ferdig og på kjøkkenet er det meste av innredning på plass.
Da gjenstår det "bare" å få på plass hvitevarer og rørleggerarbeid, vi får nå se om det blir gjort før jul.
Siden det meste av kjøkkeninnredningen er på plass, har vi ihvertfall fått ryddet stuegulvet, så da får jeg plass til juletre:-) Ikke verst, bare det!
Men litt rot må vi nok leve med her i jula.

Idag har vi vært på samtale og omvisning på fødeavdelingen, så nå er jeg vel så forbredt som det går an å bli til fødselen. Det er enda noen uker til termin, så jeg håper tvillingene holder seg der inne litt til.
Jeg er nå i uke 32.

Nei, nå skal fare avsted, jeg skal nemlig til farmor og spise grøt sammen med alle søskenbarna mine idag. En koselig tradisjon:-)

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. for et fantastisk tips!

    feridg med alle gavene da, men skal naturligvis huske det til neste år :)
    klem ellemell

    SvarSlett
  2. Så fint!!:D Dette skal jeg jammen huske tl neste år!:) Takk for et kjempefint tips:)

    SvarSlett
  3. Så kreativt :) julekulene ble utrolig lekre :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine tips! Hadde jeg bare bodd litt nærmere panduro

    Ønsker deg en fin uke,og krysser fingrene for at de små holder seg inni magen litt til

    Klem
    Lotte

    SvarSlett
  5. Knallfine julekuler! Det skal nednoteres og utprøves til neste jul.
    Ha en fin dag, godt med slike koselige tradisjoner ;)

    SvarSlett
  6. God jul til deg og dine(alle dine) :-D
    kristin

    SvarSlett
  7. Er bare en liten tur innom for å ønske deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år :-D

    Juleklemmer Karianne

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!