Julebonbon'er

Mens oppussingen pågår for fullt her i huset, koser jeg meg nede i kjelleren på hobbyrommet mitt.
Denne idéen fikk jeg faktisk i London i fjor, men jeg rakk ikke å lage det til jul:-)
Men i år har jeg litt bedre tid! På alle de store kjøpesentrene i London solgte de nemlig før jul i fjor pakker med slike store bonbon'er (altså, uten smell) med små gaver inni. Kjempefine som små gaver som man legger på tallerkenene, og da kan de også fungere som bordkort.
Jeg tenkte at det må jo være enkelt å lage selv!


Og det hadde jeg helt rett i:-)


Doruller kan brukes til mer enn dorullnisser!

Du trenger:
* Tomme dorullhylser
* Silkepapir
* Gavepapir
* Tråd eller hyssing
* Pynt
* Liten gave til å ha inni (Jeg kan dessverre ikke avsløre hva jeg fant på:-) )

Slik gjør du:

1. Rull silkepapir rundt dorullen, med ca 5 cm ekstra på hver side, teip fast. Klipp opp frynser som på bildet.

2. Rull så på gavepapir, litt kortere enn silkepapiret.
3. Knyt en hyssing i hver tupp.
4. Pynt


For litt "vintage-effekt" på navnelappene bruker jeg en stempelpute og påfører farge langst kantene med en svamp.

Litt glitter juler opp det meste!

Jeg pyntet med glansbilder og glitter.

Kjempefin overraskelse, og fin som bordkort:-)

* * * * *

Ellers går det som sagt unna med oppussingen her nå, idag har det vært både rørlegger og flislegger her.

Slik så det lille toalettet vi pusser opp ut, tidligere idag. 
Jeg lurte jo fælt på hva slags fliser vi skulle ha, etter at jeg fant ut at drømmeflisene var marmorfliser som må behandles flere ganger i året... Helt uaktuellt for oss. Men disse flisene fra Megaflis lignet ganske bra på naturflis, de er lys beige med litt struktur.
Siden dette bildet ble tatt har rørleggeren vært her og satt opp do! Hurra!
Til nå har vi kun hatt do i kjelleren, og min høygravide kropp spretter ikke akkurat opp kjellertrappa for tida, for å si det sånn:-)
Idag skal min kjære sette opp baderomsinnredningen, vi endte opp med dobbel vask og speilskap over. Da skulle vi ha nok lagringsplass.

Og slik står det til med kjøkkenet!
Nå har flismannen vært her siden dette bildet ble tatt, så fugingen er ferdig.
Det er samme flisene som vi har i gangen, så det går i ett. Maling er også ferdig, på de umalte veggene skal vi ha innredning og metroflis.
Til helgen begynner arbeidet med å montere det flatpakkede Ikea-kjøkkenet, DET tror jeg er litt av en jobb:-)

Men de gode nyhetene er: Mannen tror vi blir ferdig til jul!
Jippi!
Men tross alt: Det viktigste er at vi blir ferdig før babyene kommer:-)

Kommentarer

  1. Så fine de ble... Kjempesmart ide.. og ganske så enkelt da... Flink du er..

    Ønsker deg en fin uke videre.

    Kerstin

    SvarSlett
  2. Kjempefine gavebordkortbonbon'er. Lett for deg som er så flink da ;D ikke sikkert det er sånn kjempelett for oss andre, hihi! Så kjekt at oppussingen går fremover, håper alt er på stell til jul så dere kan nyyyte høytiden. *♥*

    SvarSlett
  3. Takk for kjempefint bonbon-tips, og takk for besøket i dag! :-)

    SvarSlett
  4. Så utrolig stilig :)
    må jeg skrive ned bak øret til neste år.
    Gleder meg sååå til jeg får ta i bruk hobbytingene mine igjen, forhåpentligvis innen et år. (vi pusser opp...hobbyrom kommer i tredje rekke hehe)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  5. Så lekre bonbonner,,,,de tror jeg at jeg skal herme etter og ha som bordkort til nyttårsaften, da er det vår tur til å ha vennegjengen på besøk,,,,,og så klart har jeg begynt å tenke borddekking alt.
    Det er det kosligste med å rigge til fest syntes jeg,,,,,det å lage et bord som det er koselig og sette seg rundt.
    Lykke til med oppussingen din,,,,,Anne

    SvarSlett
  6. Oj! Det der kan bli en farsott!!! Freskt :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!