Babyrominspirasjon

God fredag!
Her er det dessverre ikke så mye å blogge på hjemmefronten for tida, oppussinga går sin gang. Både kjøkken og et lite bad er under arbeid. Det er fortsatt sparkling som pågår.
Må innrømme at jeg begynner å bli lei, ikke får jeg pyntet til jul og det er rot overalt. Kjøkkenet fra Ikea står flatpakket i stua og tar opp mye plass.
Men jeg vet også at det er dette grunnarbeidet, som ikke syns, som tar tid. Når vi først begynner med maling og flislegging, blir det nok bra:-)
Min stakkars mann jobber ihvertfall som en helt for å prøve å bli ferdig før jul. Men vi er usikre på om det går, altså.
Uansett prøver jeg å finne andre ting å kose meg med, jeg får uansett ikke gjort mye på grunn av den store magen.
Å planlegge babyrommet er veldig koselig! Jeg har vært en runde på nett for å hente litt inspirasjon.
De skal jo sove inne hos oss den første tiden, men jeg vil gjerne at rommet skal være i stand til de kommer. (Noe sier meg at interiør ikke er det man har fokus på når man er nybakt tvillingmor?!)
Jeg ser for meg en ganske enkelt barnerom i hvitt, lyseblått og beige/sand. Det er ikke store rommet, så vi har ikke masse boltringsplass akkurat.

(Kilde: enlitenvilla.blogspot.com)
Barnerom i favorittfargen min beige/sand. Jeg ELSKER stolen, kanskje en perfekt ammestol?
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik?


(Kilde: enlitenvilla.blogspot.com)
Rustikt og kult barnerom.

Dette var litt too much, hæh?:-)
(Kilde: charlottelangset.blogspot.com)

Jeg liker denne kommoden, men trenger nok litt mer plass med to babyer.
(Kilde: fourwallsandaroof.com)

Vi kommer derfor til å gå for denne fra Ikea. Jeg skal ha den under vinduet, og den er egentlig litt for høy, så jeg satser på at det går an å sage av bena:-)


Jeg har kjøpt disse knottene til kommoden, så blir den litt mer personlig.

(kilde:1kids.net)




Nettbutikken Lille-venn.com har utrolig mye kule møbler til barn.




Rokokkostolene i barnestørrelse er dødskule!

Et sånt skilt må jo to små gutter ha?:-)
(Kilde: candacecreations.blogspot.com)


DENNE wallstickeren har jeg kjøpt, men vet ikke helt hvor jeg skal ha den enda. Kanskje over sengene dems.

Vi har kjøpt to av denne sprinkelsengen fra Ikea. De kjøpte vi brukt, men kjøpte nye madrasser.
Den gamle, franske barnesenga jeg har fra før skal vi ha i stua som dagseng.

Jeg tar gjerne imot gode tips til babyrom, legg gjerne ved en link til ditt eget  babyrom, om du har blogget det:-)

Ønsker deg en riktig god helg!

*-* Jeanette Bækkevold*-*

PS: Husk å melde deg på julekonkurransen min, om du ikke allerede har gjort det! Meld deg på HER.  

Kommentarer

  1. Så mye lekker inspirasjon :)
    Ja jeg råder dere til å bli ferdig før barna kommer. Vi skulle pusse opp to ganger, babyrom og soverom før minsten kom...det vi fikk klart var babyrommet, og nå i ettertid er kun ene gangen ferdig og lille har rukket å bli 3 måneder hehe;)

    Den stolen var veldig fin, men jeg vil anbefale en med gode armelener til ammestol :)

    Her er bilder fra vårt babyrom, veldig lite og enkelt da.

    http://kinesmobilblogg.blogspot.com/2011/08/endelig-sa-er-banyrommet-ferdig.html

    Ha en fin fredagskveld :)

    Hilsen Kine.

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig å planlegge barnerom;spesielt for tvillinger kan jeg tenke meg og jammen har du funne mye nydelig inspirasjon på nettet!
    Synes faktisk det er mye vanskligere nå når guttene mine har blitt større...får ikke bestemme så mye lengre vet du og det er ikke lett for en med "interiør-diagnose" ;)

    Tvitvi med hus, tvillinger og det hele...tror jeg får en venninne av deg på besøk om ikke lenge og gleder meg veldig! Håper likevel jeg får mulighet til å hilse på deg en annen gang:)

    Klem,Hanne

    SvarSlett
  3. Masse inspirasjon og finne i blogglandia hvertfall da!
    Men med tvillinger må man hvertfall tenke praktisk1 søsteren sine tvillinger lå i samme seng i begynnelsen, en stor lekegrind!
    nå ligger de på samme rom og har fått hver sitt hjørne med "sine" spesielle ting!

    jeg ahr den kommoden, du skal kjøpe! den er stor og rommer mye! så det trengs nok:) tror det skal gå helt fint og sage av beina!:)

    klem ellemell

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!