Tre retter til Askepott

Eventyr, magi og romantikk.
Dette var stikkord da idéen til en julesak poppet inn i hodet mitt for nesten et år siden.
Jeg ville leke meg litt!
Inspirasjonskilden var Tre nøtter til Askepott, en film veldig mange har et varmt og trofast forhold til:-)

Jeg satte i gang med planleggingen, samlet vakre ting og utarbeidet oppskrifter på juleretter.
Etter noen ukers planlegging kom selve opptaksdagen, og det snødde som et uvær! Men det gjorde ikke noe, det gav bildene en magisk stemning.
All maten hadde jeg laget på forhånd, og jeg hadde fått min egen mor og svigerinne til å være assistenter.
Min beste venninne Stine var modell som Askepott, i brudekjolen min:-)
Mammas nydelig afghanske mynde var også modell.
Det var en morsom, men intens dag i snøværet!
Resultatet kan du se i det nyeste nummeret av Vakre hjem og interiør (8/2011) som kommer i butikkene idag. Jeg håper du får litt julestemning, og at du får noen gode tips til både juletapas og julekaker.
Alle oppskriftene får du i bladet.
Denne saken har jeg gledet meg veldig til å dele med dere!
















Rødkåltoast.

Lakseruller med sennepssaus og Philadelphiaost.

Røsti med brie og eple.

Rosévingløgg.





Franske makroner med blåbærfyll.


Karamellepler med kokos.

Pepperkakemuffins.

Snøflakkaker.


* * * * * * * *

Her hjemme går oppussingen av bad og kjøkken sakte, men sikkert fremover.
Idag har jeg flislegger på besøk, er vi heldige kan vi sette opp de nye baderomsmøblene i helgen!
(Og med vi mener jeg selvsagt mannen, jeg ligger høygravid på sofaen:-) )
Etter noen uker med grunnarbeid som ikke syns så mye, er det deilig når man kommer til det punktet at ting begynner å vises:-)

Ønsker deg en riktig god helg!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

PS: Husk å melde deg på julekonkurransen min!
Det kan du gjøre HER.




Kommentarer

  1. Nydelige bilder! Wow! Er imponert!!! Dette var virkelig stemningsbilder! :)

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem Lene

    SvarSlett
  2. Flinke deg! En nydelig reportasje, virkelig! :-)

    SvarSlett
  3. Du er jo et MULTITALENT - den perfekte tvillingmor :)

    SvarSlett
  4. Dette er noe av det vakreste jeg har sett -EVER!!!
    Du er så kreativ at jeg helt mister pusten ;)
    Ha en strålende helg!!!

    SvarSlett
  5. Så vakkert Jeanette. Du er kjempeflink til å ta bilder og lage stemning..... Gro

    SvarSlett
  6. så utrolig vakkert! Fikk skikkelig julestemning av bildene dine:) Flink du er!

    SvarSlett
  7. Så utrolig vakkert! Og så mange flotte og stemmningsfulle bilder. Blir helt matt, jeg. Her kommer jeg innom flere ganger :D

    SvarSlett
  8. Så utrolig flotte bilder.
    Kos deg videre med den voksende magen, og lykke til med alt av oppussing.

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  9. Jeg har ikke ord! Jeg sier bare WOW!
    Såå utrolig kreativ og dyktig du er! På så mange plan, ideer, mat og bilder... Jeg blir målløs. Koste meg med bildene og nå skjønner jeg at når Vakre hjem bladet kommer, så skal jeg se på det en og to ganger ekstra :)



    Fineste fredagskveld til deg :)
    Her blir det snart kos i sofaen med mann og hund.
    kle,

    SvarSlett
  10. WOW, helt fantastisk <3
    Ønsker deg en stemningsfull jul og masse masse lykke til nå ;))
    Varme juleklemmer,
    Anki

    SvarSlett
  11. Så utrolig nydelige bilder :)
    Og spennende mat :)

    God helg!

    SvarSlett
  12. Du, jeanette, du jeanette er bare den råeste jeg vet om... noe av det vakreste jeg har sett! Wooooow.... flinka!! Nyter hvert bilde! Klemmer til deg!

    SvarSlett
  13. Syyykt fine bilder, og alt var så utrolig gjennomført-elsket det! Første gangen min her, ser hvorfor jeg har hørt om deg før, du er jo utrolig flink! :D La meg til som følger, elsker kreativitet (selv om jeg ikke er den mest kreative selv)- men utrolig morsomt å få nye ideer! Kos deg ikveld!:-) Klem Natalie

    SvarSlett
  14. Fantastiske bilder. Det nummeret skal jeg absolutt kjøpe meg!!

    Ønsker deg en ny fin uke!


    AW

    SvarSlett
  15. Utrolig vakkert!
    Må jo innrømme at jeg ble veldig nysgjerrig da jeg så affen på bildet :)
    - skjønte jo etterhvert hvem han er!

    Du er virkelig dyktig!

    SvarSlett
  16. Utrolig vakre bilder!! Og gratulere som tvillingmamma☺

    SvarSlett
  17. Hei, var innom din blogg for förste gangen idag.
    Det var en meget trivelig opplevelse!
    Sånne vakre bilder du hadde fått till på den der snöige dagen. Dessverre kan jeg ikke få tak i bladet (bor jo ikke i Norge akkurat nå) men jeg kan jo håpe att en av tantene mine kanskje har det nr... (hååper det)

    Håper det går bra med tvillingene. Jeg vet hvordan dere har/hadde det i sykehuset... med alle ledninger, kuvöser, solning, varmehållningsseng osv. Begge mine gutter ble for tidlig födde! (Men med 2½ års mellomrom.) Det verste er kjennslan av att vi HAR barn, men vi har ikke barn! Vi fikk nemligen ikke väre hos de hele tiden, vi fikk reise hjem å sove på nettene. Ingen mage hadde jeg som "bevis" på att vi fortsatt var gravide heller... Nå kommer ett personlig spörsmål: Får dere väre hos deres barn hele tiden?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!