Babyteppe, babystæsj og babyhjerne

I går lovte jeg å vise frem hekletøyet mitt, så her kommer det!
Jeg har alltid tenkt at jeg er for utålmodig til å hekle, så jeg har utsatt å lære det, selvom jeg har hatt lyst. Jeg syns det ser så komplisert ut. Dessuten er jeg av typen som ikke klarer å gjøre noe som går sakte. Også må jeg helst ha en deadline:-)

Men nå fikk jeg ånden over meg, og siden jeg er så heldig å ha en mor som kan hekle, gikk det kjapt å skaffe seg privatlærer!
Jeg vil så gjerne hekle babytepper til tvillingene. Ikke bare er det praktisk med tepper, men jeg tenker også at det skal være et minne de kan ha med seg resten av livet. Tanken min er at jeg, min mor og min lillesøster skal hekle noen lapper hver.

Vi dro avsted til en garnbutikk, og fant DENNE oppskriften.
Men vi byttet ut garnet, da vi syns det som sto i oppskriften stakk litt. Isteden bruker vi et garn som heter Merino. (Utrolig deilig garn!)

Etter noen hekletimer på mandag måtte jeg innse at hekling faktisk ikke var så vanskelig som jeg hadde trodd!
I løpet av fire timer hadde jeg lært det grunnleggende, og hadde heklet en lapp. Siden handler det jo bare om å bli mer dreven. Og mamma hadde skrevet en forenklet oppskrift til meg, som var litt lettere å forstå.

Nå, 8 dager senere, er jeg oppe i 8 lapper! Det går helt fint å hekle en lapp om dagen, uten stress.
Så nå er jeg kjempeoptimistisk i forhold til det å skulle hekle to babytepper:-)
Også får jeg litt hjelp, da:-)

Jeg valgte å bruke ganske nøytrale farger på garnet, både fordi vi ikke vet kjønn enda, men også fordi jeg faktisk elsker disse fargene.

Flere har spurt om hva garnet og fargene heter, så her kommer info:
Garn: Drops baby Merino.
Fargekode hvit: Color 2, dyelot 406453.
Fargekode beige: Color 23, dyelot 6347.

En pen haug, som en vakker dag skal bli til et teppe!

Siden jeg er gravid er det vel naturlig at temaene blir litt anderledes her på bloggen min også.
Man blir jo helt tussete som gravid, og jeg har egentlig bare lyst til å snakke om babyer og graviditet døgnet rundt. Nå prøver jeg å la være da, for å ikke gjøre folk gale, men det jeg prøver å si er at hjernen er så full av babyer at det er umulig at ikke bloggen også blir påvirka:-)

Idag har jeg vært og kjøpt meg tvillingammepute. For de uinnvidde er dette en pute med bananlignende form, som man legger rundt magen og gjør det litt lettere å amme. (Kanskje spesiellt med to.)
Valget falt på Sissels ammepute, for den har jeg lest så mye fint om. Innerputen er kledd med plastikk, for hygienens skyld, og yttertrekket kan tas av og vaskes.

Hun hadde mange forskjellige trekk å velge i, men valget falt på dette. (Litt vanskelig å fotografere, for stoffet er så lyst.)

Ellers har jeg såvidt begynt å shoppe litt babytøy, og det er så gøy! Det har jeg ventet lenge på:-)

Jeg er nå 18 uker på vei, tenkt over halvveis i svangerskapet!!!
Men jeg skjønner fortsatt ikke at det en vakker dag skal komme to babyer ut av meg. Den tanken er så uvirkelig!
Jaja, når fødselen er der så blir det vel virkelig nok, tenker jeg...

Nå skal jeg sette i gang med å bake eplemuffins, idag kommer mamma og lillesøsteren min Connie på besøk. Idag er det nemlig Connies tur til å lære å hekle!
Ha en fin kveld!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Så fine lappene blir da, jeg klarer ikke å hekle så fint tror jeg. Har prøvd meg på hekling noen ganger, men jeg synes jeg hekler altfor stramt. Heklet en lue engang..men den ble så liten at jeg tok den med i barnehagen der jeg jobber, så ungene brukte den på dukkene:p hehe

    Søte klær:) moro med babyshopping, og ammepute er et must:) du har mye å glede deg til.

    Hilsen nybakt tobarnsmor :)

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som kan kose deg i denne tiden med hekling, shopping og andre koseforbredelser! Nyt det!! Klem Cecilie

    SvarSlett
  3. Nydelige farger på hekletepperutene :) og vakkert ammeputestoff. Puten er fin å bruke i svangerskapet også, om natten når man sover for å ha litt mer komfortabelt mot slutten :) Skjønne klær du har fått kjøpt også, praktisk med sideknepping på bodyen til de helt små, og sparkebukser som kan kneppes opp for bleieskiftene (blir nok av dem med 2 små gull ;)) da er det kjekt med praktiske klær. *♥*

    SvarSlett
  4. Så gøy at du har tatt opp hekling:D Jeg ELSKER det jeg da;) heheh. Masse lykke til videre, det blir nok kjempeflott:D

    SvarSlett
  5. Nååå så fint det blir! Hekling er så greit, en kan ha med seg et nøste garn og en heklekrok, å hekle hvor som helst. Ammeputa så fin ut, og de små klærne var søte! Tenk at du skal ha tvillinger... så spennende! Dobbel lykke!
    Kos deg med heklinga! Klem : )

    SvarSlett
  6. Så fint det blir! Babyteppene jeg kjøpte var i de samme fargene. De bruker prinsessa til dukker og bamser nå...

    SvarSlett
  7. Flinke du som kan hekle :) jeg får holde meg til perlene for alt som har med garn funker ikke i mine hender.
    Ammepute er så utrolig kjekt og jeg brukte den lenge etterpå siden den var kjempegod å ha på sofaen bak nakken!

    SvarSlett
  8. ååååå! så gøy!
    gratulerer med to bebiser i magen!
    tvillinger er så kjekt! jeg er selv tante til tvillinger... og min søster sier at det er ikke så ille som alle vil ha det til, fødselen feks! gikk jo kjempefint!

    babyteppet blir nok helt nydelig, fargene var delikate!
    lykke til!
    klem ellemell

    SvarSlett
  9. Lurer på hvilke garnfarve nr er det på garnet.
    Teppet var veldig lekkert :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med tvillinger og halvveis i svangerskapet :) I dag er jeg selv akkurat i uke 40, å har termin nå på lørdag med jente nr.2 :) Så hær klirrer strikkepinnene for full rulle for å komme i mål med et merinoull pledd!

    Hjemmelagde hekletepper er kjempe fine, og ikke minst veldig koselig når man har laget det selv! :) Synes du er kjempe flink, men skal si deg man blir fort lei disse lappene *fnis* Å enda mere jobb er det å feste tråder.. :)
    Shopping av babyklær og stasj til de små er bare en ren *lykke* følelse, kose deg masse å bare nyte tiden, for om du tror det eller ei så går ukene suuper fort, heldigvis! :)
    Klemmer fra Lene

    SvarSlett
  11. Klart du skal nyte tiden og prate hull i hodet på de rundt deg om baby og alt som hører med. Det er jo NÅ du er i denne tilstanden:) Jeg leser stadig bloggen din, og ser på fine bilder. Og hvis det skulle skje at du plutselig en dag ikke vet hva du skal skrive om må du gjerne dele noen fototips med oss:) For det er ser alltid så bra ut på sida di:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!