Blanke ark

Happy 2011!

For en deilig jul det har vært.
Her i huset har det vært stille og rolig, mange later dager med dyne, sofa og film. 
Jeg har rett og slett ligget til lading!

Det ble nok av pakker under treet i år også.

Julebordet dekket jeg med pepperkaker og julestjerner.
Maten var like nydelig som den pleier å være i jula.

Men nå er det på tide å fokusere fremover igjen.
Jeg liker nyttår.
Jeg liker at det starter på nytt, at man får en ny sjanse.
Blanke ark.

Selvsagt har jeg nyttårsforsetter, og jeg har mange av dem!
Mange er imot nyttårsforsetter, men det handler jo om å prøve å bli et bedre menneske, og det da ikke noe galt i det?
Jeg tror det gjelder å ha både store og små mål, slik at man er sikker på at man klarer noe.
Hvis målene er å bli rik, slank og vellykket, så legger man kanskje lista litt vel høyt.
Men hvis man legger til mindre mål som å tjene litt mer på å selge selvlagede ting, spise litt mindre sjokolade og å gjøre en konkret ting å få bedre flyt i arbeidshverdagen, så virker det litt mer overkommelig.
Og om man ikke når målene helt, så har man ihvertfall prøvd og kanskje kommet litt på veien.
Ambisjoner er en god ting!


Her i gården er det blant annet kilotap (i det siste har jeg praktisert sjokolade/kransekake-dietten, og den funker ikke så bra) som gjelder, i tillegg til å få bedre arbeidsflyt og mer fritid.
Ambisjonene er ihvertfall tilstede:-)



Har du nyttårsforsetter?

*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Flotte bilder...
    jeg har og praktisert sjokoladedietten og nå skal den byttes ut til noe mere sunnere ;)

    Ha en fin dag
    Klem,kari

    SvarSlett
  2. Lykke til med kilotap - er vel den veien jeg også har begitt meg ut på nå, kjedelig-
    Klem Elin

    SvarSlett
  3. Så lekkert pyntet du. Tror jeg må stjele med meg noen ideer til neste års feiring.

    Nyttårsforsetter er det få av, men håper på fast jobb, og så skal vi være flinkere til å være ute (i naturen) i helgene.

    SvarSlett
  4. Ingen nyttårsforsetter på meg, jeg jobber med meg selv hele året! :P Ganske slitsomt, for det skjer lite...

    Hmmm, kansje jeg kan sette opp "slutte å ha dårlig samvittighet"? DONE!

    ..og oppdatere bloggen litt oftere, sånn som i går...

    Ha en strålende dag! :)

    SvarSlett
  5. INGEN nyttårsforsett her i gården. Hvorfor ikke? Det er jo UMULIG å holde de!

    For jeg skal uten forsett likevel gå ned ca. ti kg, leve sunt og alltid være i godt humør dette året! JADA!!!!!

    HAPPY NEW YEAR!

    SvarSlett
  6. Godt nytt år Jeanette! :)
    Blir gøy å følge deg videre..
    Hihi.. Petter leser også.. Skal hilse!

    Stor klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!