Lillesøsters julekalender

Da er det tid for julekalender igjen!
Jeg lager to hvert år: En til min lillesøster og en til min mann.
Jeg syns det er stas med julekalender, og kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke skal ha det som voksen.
En pakke hver dag i en måned! Jippi!
Fra jeg var liten har min farmor laget pakkekalender til oss, men nå orker hun ikke det lenger. Derfor har min lillesøster og jeg gjort det sånn at vi lager til hverandre.

Min lillesøster (hun er 26, altså! ) har en litt tøffere stil enn meg, derfor har jeg laget litt røffe og maskuline pakker til henne.

Merkelappene er veldig enkle, jeg har variert med forskjellig papir på hver merkelapp.
Tilslutt skrev jeg på tallet med glitterlim.

Papir på papir er en kul teknikk.

Noteark fra Panduro kan brukes til mye.

Små julekuler eller annen pynt gir det lille ekstra.


Vi pleier å ha gavene i en kurv.


Jeg syns det er veldig enkelt å kjøpe kalendergaver, spesiellt til damer. Det er bare å bruke fantasien litt.

Her er noen kalendergavetips:

* Ansiktsmaske
* Parfymeprøve fra parfymeri
* Liten tube med håndkrem
* Neglfil
* Flakslodd
* Smykker
* Julepynt
* Scrapbooking-pynt
* Vanter
* Lue
* Stearinlys
* Godis
* Små lapper med "tjenester" som barnevakt, kino sammen, hjelp med husvask etc.
* Miniflasker fra polet (Stort utvalg på taxfree'n)



 *-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Jeg gir meg ende over! Du er råflink!!!!! Marita :-)

    SvarSlett
  2. Så utruleg koseleg! Skulle ønske eg var di lisjesøster ;) Og så stileg! Kjekt å få gåver som er tilpassa seg sjølv, men at innpakninga også er skreddarsydd. Ho er bra heldig ♥ Ingenting er som søstre ♥ Eg er midt i mellom, både storesøster og lisjesøster. KOS!

    Min sønn på 2,5 får sin fyrste adventskalendar i år, men eg har gjort det ganske enkelt med å putte ei gåve i ei boks til kvar dag. Orkar ikkje å ta opp kampen (trassalder) om at han skal opne alle på ein gong *ler*

    Håper du blir nøgd med din kalendar!

    SvarSlett
  3. Helt fantastisk !!!
    Hadde jeg fått en slik kalender hadde jeg ikke åpnet den engang ;)
    Vakkert vakkert Vakkert !!!

    SvarSlett
  4. Så koselig, og utrolig kul innpakning!

    Klem

    Lotte

    SvarSlett
  5. Kjempefin, Jeanette! Jeg bestiller herved kalender til meg neste jul. og sier ja, takk til alt du har foreslått. Supert, altså!

    :) eva

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!