Industrilampe

I sommer var jeg på besøk hos en kar uti Enebakk. Jeg vet ikke om det kan kalles bruktmarked, men han hadde ihvertfall ting overalt på eiendommen sin, som han hadde samlet på og skulle selge.
Det var bare å se seg omkring etter skatter, det meste er til salgs, sa han.
Etter en stund viste han meg inn i et gammelt, falleferdig skjul, og der, i taket, hang det en perfekt industrilampe.

*Englesang og lys fra oven*

Jeg spurte forsiktig om ikke lampa hans var til salgs, alt annet på stedet var jo det, og til min lykke sa han ja!
Så han fant frem en stol og skrudde ned lampa til meg.
Veldig møkkete, men utrolig kul! Og min for bare 300 kroner, med pære:-)


Før: Veldig shabby og møkkete.

Etter: Litt stålull og salmiakk gjorde susen:-)
Ren og akkurat passe shabby!

Lampa kjøpte jeg som sagt i sommer, men den har ligget i boden en stund.
Selvsagt fordi Mannen skulle på lov til å vende seg til tanken.

- Jammen, den er stygg.
- Nei, den er ikke det, den er kul. Og veldig moderne, altså, bare så du vet det.
- Hm...

Etter noen måneder har nå endelig lampa kommet opp over kjøkkenbordet, med lovnader om at den bare skal henge der til vi skal pusse opp kjøkkenet.
(Og innen den tid har han forhåpentligvis vendt seg til lampa, og syns den er kul alikevel, når han har fått tenkt litt på det!)
Jeg har forøvrig verdens beste mann som skrur opp ting for meg selvom jeg vet han ikke elsker det.

'
Kjettingen den henger i er litt fort kort, vil gjerne ha lampa litt lenger ned, men klarer ikke å vente med å vise den alikevel:-)

Jeg er på jakt etter en rusten, shabby kjetting, om noen har noe liggende.

Ble det ikke kult?!
Fra mørkt og nedstøvet skjul, til hedersplassen på kjøkkenet.
Det er oppgradering, det!

*-* Jeanette Bækkevold*-*


Kommentarer

  1. DEN var fiiin! Sukk! Draumelampe ;) Sender ein mail i skrivende stund!

    Klem E :)

    SvarSlett
  2. Hei! Fin blogg du har!! NYyyyyyyydelig lampe, er også på industrilampejakt:))
    Ha en flott kveld
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Den passer jo perfekt hos deg! Lekkert!
    Jeg har sendt deg litt rosenblader i dag og noen enleglans.
    Klem : )

    SvarSlett
  4. Der var du jaggu heldig! De stakkars mennene våre... må leve med alle de rare påfunnene våre... :)
    Så nydelig prinsesserommet er blitt! kan tenke meg hun likte seg godt hos tante :)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  5. HAlla frøken. Takk for sist. KOm innom snart igjen. Alle gode ting er 3 vettu!! Oppretter en bloggliste, ikke kommer til det før nå...Ikke bare bare å ha blogg nei! Legger den inn. Det må jeg neste. Mye fint her du! Ses snart håper jeg! Lykke til med alle kreative utbrudd da! Signe

    SvarSlett
  6. Den lampen var stilig Jeanette, kjempefin ! :) Og for et herlig prinsesserom under her, virkelig en vakker seng. ♥

    Takk for koselig besøk forrige uke, gleder meg til å høre hvordan det går. Du, jeg må spørre deg om denne håndkremen jeg. Hihi... Glemte å skrive ned hva den het, men husker at det var noe med repair. ;)

    Håper dagen din blir god og fin. ♥

    Klem Anette

    PS: Hvis du har sett de to siste innleggene mine så skal du vite at de blir fjernet i løpet av dagen. Ingenting godt kom ut av det, og jeg vil bare sette en strek over alt sammen. Ble et stort oppstyr pga en antiblogg som liker å skrive negativt om interiørdamene. Mange synspunkter rundt dette, men jeg angrer for at jeg blandet meg så veldig inn i det og vil heller rette fokusen mot de tingene som gjør meg glad. :) Føler på en måte at jeg må unnskylde meg til alle som har lest det, for ikke alle som tok poenget. Og jeg burde ha ordlagt meg på en annen måte.

    SvarSlett
  7. Så herlig beskrivelse av øyeblikket når du så lampen. Ville ikke hatt sånn lampe selv, men kjenner godt igjen den herlige følelsen av DER er akkurat det man leter etter -et magisk øyeblikk, og så fin den ble når du fikk shainet den litt, godt jobbet! *♥*

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!