Navnefest

På søndag feiret vi tvillingene med en navnefest!
Vi hadde leid lokale og inviterte 50 gjester. Det ble en super fest, gjestene koste seg og alle fikk hilse på gutta. Babyene har begynt å komme i "skepsisalderen", så det var litt skummelt med alle disse menneskene som skulle klemme og dikke med dem, men de spanderte da et smil eller fler i løpet av dagen:-)
Alt i alt gikk det veldig greit!

Jeg har planlagt denne festen i godt og vel et år, jeg satt og koste meg med det mens jeg var gravid. Det er så gøy å planlegge og dulle med detaljer, syns jeg. 

Til middag serverte vi gryte "a'la mormor", mamma sto for maten. Nydelig mat!
Senere ble det masse goder kaker. Jeg holdt også en tale for gutta mine.
På en vegg ved gavebordet hadde vi en liten bildevisning med bilder av babyene fra de ble født til idag, rett på veggen med prosjektor. Det var populært!

Vi gjorde det helt enkelt og kjørte papptallerkner og plastglass. Så slapp bestemødrene å tilbringe dagen med å vaske opp:-) Det er jo ingen sak med papp når det er så mye fint å få tak i!

Som bordkort printet jeg ut et bilde av gutta, skrev navn på og festet til glasset med en liten klype. 
Enkelt og fint.

Hver av gjestene fikk en liten velkomstgave, blå sjokolade pakket inn i cellofan. Tilslutt festet jeg på en liten smokk med en blå sløyfe.

Barn kan syns det er kjedelig å sitte lenge ved bordet, så under barnas tallerkener la jeg dyremasker og litt tegnesaker som underholdning.

Enkle blomsterdekorasjoner.



Jeg klippet ut navnene til gutta av fargede ark og hengte opp med klesklyper på en snor, sammen med deres første babytøy i størrelse 44:-) Bittesmå!

Blå ballonger hadde vi jo selvsagt:-)

Pom-pomsene jeg laget fikk plass i hjørnet.


På sofabordet la vi en gjestebok som alle kunne skrive en hilsen til gutta i. Jeg hadde også med en boks med tusjer, klistremerker, teip, bilder og litt forskjellig, til de litt mer kreative. Det var så koselig at folk satt samlet og puslet med dette, og det var utrolig hyggelig å lese alle hilsene etterpå.

Disse søte pappkrusene og tallerkenene er fra Kremmerhuset.

Det var masse gode kaker! Jeg bakte litt selv også, blant annet disse cup cake'sene. Det er de samme vaniljemuffinsene jeg bakte til min venninnes utdrikningslag. De er kjempegode, oppskriften finner du HER.

Kakepynten var lett å lage, og er av hvit marsipan. De er laget med en form, man trykker bare marsipanen oppi formen og vips! Så har man fin pynt. Siden malte jeg på litt konditorfarge med pensel på detaljene.

Fin marsipankake, den har jeg ikke laga selv:-)

Dette er faktisk marsipan! Det er min kreative svigerinne som står for denne pynten, den er også laget med form. Utrolig søt!
Deilig ostekake med blåbærgelélokk, laget av svigermor.


Også laget jeg pop cakes, det er jo så pop for tida. Jeg har aldri prøvd det før, og syns det var litt vanskelig å få de pene. Det er sjokoladekake med hvit sjokoladetrekk. Jeg hadde planer om å knyte en sløyfe rundt hver kake, men det rakk jeg aldri:-) Men gode var de!

Jeg har en kreativ bestemor også, hun laget denne søte marsipankaka.

To fornøyde, små gutter og foreldrene deres:-)

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Wow så flott... Du får det til Jeanette. Bildene dine taler for seg selv.... Klem Gro

    SvarSlett
  2. Nei se hun som har ordnet!:D Så fint du har gjort det!! Skikkelig gjennomført ja!:) Nydelige navn på tvillingene og nydelig familie:)

    SvarSlett
  3. Så herlig :))
    Så ut som en kjempeflott fest, og så mye flotte detajer og kaker :D:D

    SvarSlett
  4. Sååå fint du hadde pyntet, så kos med de bittesmå klærne på snora♥

    Masse namme på kakebordet også ser jeg ;)

    Herlig bilde av dere 4 til slutt der - perfekt liten familie!!

    Ha en fin uke,
    Klem Jatte♥:))

    SvarSlett
  5. Jøsses, så fint du hadde ordnet det! Masse lekre kaker var det også!

    Ha en fin dag

    Klem
    Lottemora

    SvarSlett
  6. jøsss kor fint bord, og pynt :)

    inspirert :)

    henriette

    SvarSlett
  7. Så fint pyntet! Og de kakene så bare kjempegode ut :)

    SvarSlett
  8. Så nydelig du har ordnet det ! :)
    Har tvillinger på 11 mnd , du har så mye å se frem til. Det er så koselig når de begynner å leke sammen :)
    Hvor har du fått tak i ballongene? Skal ha 1 års dag straks, å er på jakt etter ballonger.

    Jeanethe :)

    SvarSlett
  9. FOR EN FEST!!
    SÅ mye flott - det var en fryd å lese dette innlegget!
    Alle detaljene - også så fine gaver til barna så de slapp å kjede seg!
    SÅ kost med de bittesmå klærne til gutta på snora - vet du - er helt overveldet jeg! Kan skjønne det ble vellykket!
    Også så fine dere er! Kjolen er jo bare lekker!
    Vel overstått får sies :)
    Klem Lokki

    SvarSlett
  10. Takk for flotte bilder og idèer, skal ha navnefest selv, og fikk masse inspirasjon! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!