Sommer kommer

 Pinsehelgen var fantastisk, FOR et sommervær! Endelig fikk vi tid til å ordne litt ute i hagen.
Min kjære hvitløk fikk seg en vårrengjøring, så nå er hvitløkssesongen offisiellt i gang:-)
Her skal mange timer tilbringes i sommer, sammen med gutta mine. Den er romslig, så både jeg, to babyer og babygym får plass.

 Mini er også glad i hvitløken.
 Jeg rakk til og med med en tur på Plantasjen og fikk handlet litt blomster. Faste lesere husker sikkert at jeg er elendig på dette området. Jeg dreper blomster som andre dreper mygg.
Jeg vil selvsagt ha det fint i hagen, men glemmer rett og slett å vanne. Nå er blomstene 3 dager gamle, og de lever fortsatt, faktisk!
Selve plantinga gikk unna i en fei, man har jo ikke akkurat flust med fritid med tvillinger på 5 mnd, så jeg fløy rundt som en virvelvind mens mannen holdt smågutta i sjakk. Utenifra så det sikkert ut som en liten tornado av jord, potter og planter.


 Jeg håper jeg klarer å holde liv i blomstene litt lenger enn jeg pleier.


 Sinkbalja mi har jeg fylt med vann og blomster, det syns jeg er så dekorativt. Mini elsker å drikke fra den...

... også elsker han sola:-)


 Lavendel er en veldig poppis plante for tida, og også jeg elsker den. Den er så fin, også dufter den så godt.

 En idé: Hvorfor plante i blomsterpotter? Man kan jo plante i nesten hva som helst!
Disse gummistøvlene var det blitt hull i, og de har stått ute i vinter.
Jeg syns de er så kule, så det var synd å måtte kaste de. Løsning: Blomsterpotter!

 Har somret opp på trappa også.


 Disse vokser i det ene blomsterbedet jeg har, det er en av mine favoritter! (Takk, dama som bodde her før.)

Utsikten fra hvitløken.

Symaskinbordet mitt har stått ute i vinter og har fått seg en trøkk. Plata er derfor ødelagt, så her må jeg finne på noe lurt!

 Oliventre.

 På veggen over symaskinbordet har jeg hengt opp bilder. Dette er favoritten min! (Kremmerhuset.)



 Og for faste lesere: Kanskje husker du syrintre-flyttinga i fjor sommer? Se som det blomstrer! Er så glad for at det overlevde, og for at jeg har syriner i hagen min. Jeeej!

Ønsker deg en fin sommer!

*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. Herlig "hvitløk", skjønner det er en bra kosekrok! Synd med symaskinbordet, men du finner vel på noe lurt :)

    SvarSlett
  2. Vakkert!!! Rett og slett utrolig vakkert! : )

    SvarSlett
  3. Hvitløken din misunner jeg litt;) Fint du har ordnet det i hagen:)

    Klem

    SvarSlett
  4. Såå fin hvitløk :D slik en er jo virkelig drømmen og ha i hagen!! kjempefint du har pyntet og plantet:)

    Kos deg og nyt helgen,
    Klem Jatte♥:)

    SvarSlett
  5. Så nydelige bilder :)

    carpe diem

    SvarSlett
  6. Utrolig flott du har det.
    Likte den "hvitløken" ja:))

    Flott fredag til deg og dine.

    SvarSlett
  7. Flotte bilder :) Sommer <3
    God helg til deg!
    Klem Renate

    SvarSlett
  8. Hei. Høres ut som at du ligner på meg når det gjelder blomster. Ønsker meg en drømmehage med frodige blomster men vi får da se da...
    God helg
    Klem Tove

    SvarSlett
  9. Så fint du har det ute i hagen din!! Synaskinbordet var kjempefint stylet:-)
    Fikk akkurat JDL i posten nå!! Veldig fine bilder du har tatt fra huset vårt!
    ..VIRKELIG FINE:-D Og så mange sider herifra, jeg trodde ikke mine egne øyne!!! Dette var moro:-)
    Riktig god helg!
    kristin

    SvarSlett
  10. Så gøy at du også har Nirvana Day Bed. Er den ikke nydelig? Jeg slepte med meg den hjem etter at jeg hadde litt for god tid på en trilletur i Drammen. Der sto den nemlig og ropte til meg fra vinduet -utstillingsmodell på salg! (De er som du vet aldri på salg) Vi kaller den hula -pappa kaller den mongol teltet) og den troner (bokstavelig talt..) i stua vår. Som du sier: Perfekt å lese og leke og kose i for både små og store!
    Mange klemmer fra Susanne

    PS: Digget gummistøvletrikset ditt. Du er så kreativ og flink!!

    SvarSlett
  11. Så gøy at du også har Nirvana Day Bed! Slepte den med meg hjem fra en trilletur i Drammen der den sto og ropte på meg fra vinduet (utstillingsmodellen var på salg. de er aldri på salg. jeg måtte jo slå til eller hva?) Vi kaller den hula -pappaen min kaller den mongol teltet-, og den er perfekt til å lese- kose og slappe av i for små og store.

    Elsker forresten gummistøvelideen din. Du er så kreativ og flink!

    SvarSlett
  12. Lekker - bærre lekker!
    Etter litt kluss med at puter har havnet i norge og daybeden i sverige - kommer nå stasen på fredag - takket være DIN anbefaling - du (og mannen skal sies) - blir mine Kjersti :-)
    For et lekkert innlegg - du har det jo SÅ fint!! Mange fine detaljer - også kan du jo det med å knipse... ;-)
    Må du ha vidunderlige sommerdager Jeanette - så tar vi hvitløken til Nirvanske høyder ;-)
    Klem Lokki

    SvarSlett
  13. Så fine bilder og den hvitløken så veldig god ut! Skulle ønske det var plass til noe slikt i vår hage :)

    SvarSlett
  14. For noen idylliske bilder<3

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder! Den hvitløken så himmelsk god ut!!:)
    Men kan jeg spørre om du har behandlet plattingen med noe? Den var så fin og naturlig, akkurat slik som jeg ønsker å oppnå når vi skal bygge nå :)

    Ha en fin helg! Klem Marit

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!