Pom-poms, pynt til fest

Innimellom slagene her holder jeg på å planlegge navnefest for gutta mine.
Jeg vil gjerne lage litt pynt selv, og kom over slike søte pom-poms'er.
De er superenkle å lage!

Perfekte som pynt, enten i dåp eller navnefest. Eller annen fest, for den saks skyld. Effektfullt er det ihvertfall, og som nevnt veldig enkelt. Jeg skal vise deg hvordan.

Pom-poms'ene lager du av silkepapir. De blir fyldigere jo flere ark du bruker. Jeg har prøvd meg litt frem, og har kommet til at jeg ihvertfall må ha 8 ark, helst flere. Jeg kjøpte pakker med silkepapir hos Panduro, og da bruker jeg hele pakka på en stor pom-pom.

Brett silkepapiret som en vifte.

Knyt så en hyssing på midten, ikke hardt. Dette blir opphenget, så tråden må være lang.

Start så med å forsiktig lirke ut papiret på den ene siden.

Gjenta på motsatt side. Gjør så dette rundt hele, til du får en fin, rund form. Det er litt vanskelig i starten, men man får raskt teken på det!

Tilslutt har du en fin kule!
For å variere kan du enten klippe frynser eller bølger i kantene, før du bretter vifte.

Kan lokalavisa duge, tro?

Jepp! En litt røffere utgave.
All slags papir kan brukes, bare det er tynt nok. Ellers blir det vanskelig å dra ut. Servietter er sikkert også en idé!


*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Slike laget jeg også da jeg var lita. Vi pyntet med de på bord! :-)

    SvarSlett
  2. Jeg digger slike pompoms! Skal ha et tonn av de til bryllupet, men først må vi komme oss i hus så jeg kan invitere jentene på vin,sushi og brettekvelder! :)

    SvarSlett
  3. Ah, takk for supert tips! Slike vil jeg lage også og pynte med på dåpsdagen til gutta mine :) Håper alt står bra til!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!