Bakebasillen

En venninne ringte meg her om dagen:
Venninne: Hjelp! Jeg må snakke med noen som forstår meg, så derfor ringte jeg deg!
Jeg: Kjære deg, hva skjer?
Venninne: Jeg har oppdaget "Passion 4 baking"!!!!
Jeg: Oj, da.
Venninne: Det begynte med at jeg fant en fantastisk kakeoppskrift, så jeg lagde den, også oppdaget jeg plutselig en oppskrift på en nydelig "Lemon curd", og etterpå hadde jeg så mange eggehviter igjen, så da fant jeg en oppskrift på en fantastisk kake til, og nå er jeg på vei til butikken for å kjøpe flere ingredienser...
Jeg: Du er inne i en ond kakesirkel?
Venninne: JA! Hva gjør jeg nå?!
Jeg: Ok, pust dypt med magen og hold hodet kaldt. For det første: Du må finne grunner til å gi bort kakene, for du kan ikke spise alle selv! Da blir du dårlig. Er det noen som har bursdag snart kanskje?  
Venninne: Nei, men mannen min er lærer, så han er allerede den mest populære på skolen...
Jeg: Ok, det er bra. Ellers så har jeg et godt tips: Gi bort en kake til en venninne som fortjener en oppmuntring eller lignende. Hvem elsker ikke hverdagsoverraskelser?
Venninne: God idé. Men jeg er bitt av basillen, jeg er så inspirert! Hvor lenge varer det, er det mulig å bryte ut av kakebakemønsteret?!
Jeg: Hehe, jada. Du er nok ekstra ivrig nå i begynnelsen, men så roer det seg litt. Eller, det går vel kanskje bare over i andre former. Bare vent til du oppdager alt utstyret Cacas har, hehe...
Venninne: Nei, hysj! Jeg vil ikke vite det! Ok, nå er jeg i butikken, har ikke tid til å prate mer, jeg skal bake cookies. Hadet!


For deg som ikke vet det, er Passion4baking en fantastisk kakebakeblogg, skrevet av en dame ved navn Manuela. Oppskriftene er fantastiske, og bildene er så nydelige og inspirerende at hvem som helst får lyst til å sette i gang på kjøkkenet.
Bloggen er akkurat blitt kåret til Norges mest elskede blogg av side2, og det er vel fortjent! Det er en av mine favorittblogger.
Men pass deg, du kan bli bitt av bakebasillen!

Selv prøvde jeg denne oppskriften idag, og cookies'ene var fantastisk gode:-)


For noen forferdelige bilder fra Japan vi har sett på nyhetene idag. Man føler seg helt maktesløs, men det eneste man får gjort er vel å bidra til hjelpeorganisasjonene.
Det får meg ihvertfall til å sette litt ekstra pris på livet, og nettopp derfor ble det sjokoladecookies idag: Livet er for kort til å ikke spise sjokolade.

God helg!
*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Hahaha... Kjenner meg litt igjen - ble så hekta på å bake cupcakes etter å ha oppdaget Passion4baking, at jeg har et helt skap fullt av kakepynt og konditorfarger.. og mannen klager alltid på at det står en cupcake i veien i kjøleskapet.. Hihi :-)

    SvarSlett
  2. Passion4Baking er fantastisk! <3 (...men skummelt for oss uten selvdisiplin! :D )

    SvarSlett
  3. Jeg la på meg 2 kilo når jeg oppdaget passion for baking... Farlig.
    Cookiesene så skikkelig seige og gode ut, akkurat sånn jeg liker dem. :)

    SvarSlett
  4. De så bare helt herlige ut, og nå sniker jeg meg inn for å finne oppskriften sik at jeg kan bake imorgen:)

    takk for søtlige tips:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  5. Denne er bare fantastisk og Manuela fortjener definitivt tittelen;)
    Jeg for min del gikk på en Stratos-smell i går og skal absolutt IKKE innom denne siden på en god stund;)

    Nyt resten av helgen!

    klem,Hanne

    SvarSlett
  6. Hei sann:)

    Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg:)
    God for da fant jeg bloggen din.
    Du lurte på om det var upraktisk å ha oppvask kummen under vinduet. Det gå veldig bra nå når jeg ar den store vasken, den er så dyp og da spruter det nesten ikke. Hadde vanlig vask før, da var det mye sprut på vinduet. Har kranen mellom to vinduer, kanskje det hadde blitt mer sprut om den sto midt under et vindu.
    Koselig blogg du har og masse inspirerende bilder:)
    Ha en fin uke, titter snart innom deg igjen:)

    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Har vært innom henne jeg og!
    Det ble en inspirerende opplevelse, og cupcakes i ovnen ;)

    La meg til som følger hos deg jeg!

    Klem
    Christine

    SvarSlett
  8. Passion 4b er lekkert, har hittil bare sett, ikke smakt, hihi.
    Men disse ser himmelske ut!
    Japan.... det er fælt som du sier.

    SvarSlett
  9. Helt enig! Elsker den bloggen, så mye som jeg får lyst til å lage! Har heldigvis lang vei til butikken=)

    SvarSlett
  10. Hei!

    Så flott blogg du har!! ;) Og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg;)
    Fikk du mail av meg? mailadressen min er ihvertfall anetteborge@hotmail.com

    Hilsen Anette

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!